מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פיטורי אישה בהריון
מגזין עבודה

פיטורי אישה בהריון

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2698 צפיות

מעטות הנשים שיודעות את זכויותיהן במסגרת העבודה כאשר הן בהריון. חוסר המודעות מביא להנחה הרווחת כי אם אין ותק במקום העבודה של מינימום חצי שנה יכול המעסיק לפטר את האישה גם בגין הריון, אך זה לא נכון בעליל! אסור בתכלית האיסור לפטר אישה בהריון מיום הראשון לעבודתה וגם אסור לדחות קבלה של עובדת למקום עבודה חדש בעקבות הריון צפוי. מה הן זכויות האישה בהריון בנוגע לפיטורין מעבודה? מאמר זה יפרט את הנושא הזה.

מתי ניתן לפטר אישה בהריון?
המקרה היחיד בו ניתן לפטר אישה בהריון הוא בהיתר מיוחד של שר העבודה וכאשר הסיבה היא לא ספציפית ההריון אלא תפקוד לקוי בעבודה בעקבות עצלנות, רשלנות או כל סיבה אחרת שלא קשורה באופן ישיר או עקיף להריון. המעסיק במקרה זה צריך לשאת את נטל ההוכחה כי הפיטורים לא קשורים להריון ולא נובעים ממנו, שכן רבים מנסים לתרץ את סיבת הפיטורין, שהיא ההריון, בסיבות כאלו ואחרות.אם מעסיק יבקש לפטר עובדת ושר העבודה ימצא זאת מטעמים לא טהורים יכולה האישה ההרה לתבוע אותו על פיטורים שלא בצדק.

מה הם הפיצויים בגין פיטורי אישה בהריון?
במידה ולמרות כל האמצעים החוקיים נקט המעסיק בצעדים מסוימים וגרם לפיטורי אישה בהריון היא זכאית לקבל פיצויים וסעדים על כך. ניתן לקבל פיצוי על עוגמת הנפש שנעשתה לאישה. כמו כן יכול בית המשפט להורות על החזרת האישה לעבודה או לתת צו מניעה לפיטורין. הפיצויים הכספיים לפיטור אישה בהריון יגיעו ל150% מהשכר שלה! כמו כן זכאית האישה לפיצויי פיטורים וזכויות סוציאליות שהיו אמורות להתקיים בזמן העסקתה. גם נהוג לתת פיצוי בגובה של דמי הלידה.

כיצד מתייחס בית המשפט לפיטורי אישה בהריון?
בית המשפט רואה בחומרה פיטורים של אישה בהריון, הפרה מוחלטת של זכויות האישה והתנהגות לא אתית ומוסרית במקום העבודה. תמיד רצוי להיות מיוצג בבית משפט באמצעות עו"ד אך נשים רבות שבטוחות בתיק שבידם יבחרו לוותר על ייצוג משפטי, שכן בית המשפט נוטה לפסוק לטובת האישה ההרה.


עורכי דין לענייני זכויות נשים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות נשים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיטורי אישה בהריון
סגור