מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חוקיותו של הסכם קיבוצי, משמעותו החוקית של הסכם עבודה בישראל
מגזין עבודה

חוקיותו של הסכם קיבוצי, משמעותו החוקית של הסכם עבודה בישראל

הסכם קיבוצי – למעשה מקבץ את התנאים, הזכויות והחובות של עובד מול מעבידו עבור העובדים אותם מייצג הארגון שחתם על החוזה. ישנן משמעויות והשלכות עבור אותו חוזה, אותן רצוי לדעת כבר לפני ההעסקה באותו הארגון.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/6/2013
  • |
  • 08:58
  • |
  • 2182 צפיות

ההסכם הקיבוצי הוא חוזה שנחתם בין ארגון או ועד אובדים ובין המעביד, כחוזה בסיסי אשר הוגש לרישום במחלקה ליחסי עבודה במשרד התעשייה, התעסוקה והמסחר. חוזה זה, אשר נועד לשמור על מעמדו של העובד מבלי לקפח אותו מול בעל הכוח שהוא המעסיק, עוסק בין היתר בתנאים של קבלת עובד וקליטתו, סיום עבודתו, תנאי ההעסקה שלו, יחסי עובד – מעביד, זכויות וחובות של הארגון שהוא בעל ההסכם. מאידך, ישנן התחייבויות ייחודיות לכל עובד ועובדת כלפי המעביד בהתאם לנתונים שונים תלויי שעה וצרכים של מעביד או עובד. 

ההסכם הקיבוצי והחוזה האישי
אצל עובדים אשר מועסקים על פי חוזה אישי ותנאים שהוסכמו בין הצדדים מראש בהליך של מיקוח, עדיין יחולו כללי ההסכם הקיבוצי. כך, אותן התחייבויות שהיו לפי הסכם הקיבוצי תעמודנה בעינן והזכויות והחובות שניתנו בו יהוו חלק מן ההסכם האישי של העובד.

שיפור בתנאי העבודה על פי תנאי החוזה הקיבוצי
כוחו של הסכם קיבוצי הוא בהיותו מטריה החובקת את זכויות העובדים ומאפשרת להם לתבוע את הארגון בו הם עובדים במידה ואותו הסכם לא כובד, עם ייצוגו של עורך דין לענייני עבודה, במקרה זה, על העובדים התובעים לברר, כי הם אכן חברים הארגון העובדים שחתם על ההסכם. 

מי מנהל את המשא ומתן מול הארגון?
ארגון העובדים ינהל את המשא ומתן מול המעסיק או הנהלת החברה, ויכונן את היחסים הקיבוציים, ואילו על המעסיק מוטלת חובת ניהול משא ומתן מול הבאים מולו. מאידך, אין כל חובה להסכים על דרישות הארגון. ניתן לזמן עורך דין מגשר או עורכי דין לשני הצדדים שידונו באינטרסים לשני הצדדים. את ההסכמות יש להציג לאישורו של בית הדין לעבודה באזור מקום משרדי ההנהלה של החברה.  


עורכי דין להסכמים קיבוציים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להסכמים קיבוציים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוקיותו של הסכם קיבוצי, משמעותו החוקית של הסכם עבודה בישראל
סגור