מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » תביעת ליקויי בנייה
מגזין נדל"ן ומקרקעין

תביעת ליקויי בנייה

בעולם התביעות בתחום הבניה, ניתן להגיש תובענה כדי לזכות בזכויות המוכרות לתובעים על פי החוק, פרי ההסכם שבין שני הצדדים הנידון בבית המשפט. כאשר נעשה ליקוי בבניה, ישנן גם זכויות העומדות לטובת הקבלן, ועל בית המשפט לפסוק במחלוקת על סמך הטיעונים שהוצגו לו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/9/2013
  • |
  • 17:12
  • |
  • 2446 צפיות

על פי חוק המכר בסעיף 4ב´, שמורה לנתבעת – לרוב חברת בניה או קבלן הזכות לביצוע תיקונים בעין לאחר שנטענו ליקויים בבניה. אותו סעיף מוסיף גם, כי הנתבעת כפופה לשיקולים ולחריגים פרי פסיקת בית המשפט, מעבר לתיקונים שאמורים להתבצע בתוך פרק זמן סביר. 

ליקויי בניה בדרך כלל אלו ליקויים שמאפיינים את המבנה כולו – מבנה שיכול להיות גם שיתופי. על סמך כך, מגישי התובענה יכולים להיות גם קבוצת אנשים שכל אחד מהם מיוצג על ידי עורך דינו, או באמצעות עורך דין יחיד שמטפל בכל אחד מאלו בנפרד. המשמעות – שכר טרחה מפוצל וגדול. 

חובתו של קבלן
הקבלן או חברת הבניה מחויבים לבצע בניה ברמה נאותה ועומדת על פי תקן ואישורים שונים, כשהוא עומד בחובת הזהירות. בעוד אינו עומד בחובותיו לבנות מבנה הולם על פי החוק והדרישות ומוגשת כנגדו תובענה בגין ליקויי בניה, שמורה לו אמנם זכות התיקון לפני הפיצויים הכספיים, אולם הוא עלול גם לאבד את זכות התיקון כיון שממילא נדרש מענה מהיר לנזק או שאינו מתוקן על ידי התובעים, המבקשים פיצוי כספי.
לקבלן שמורה זכות התיקון בליקויי בנייה - וגם ניתן לבקש סכום פיצוי כספי

כאשר התובעים דורשים סכום מופרז
במידה שהתובעים דרשו באמצעות עורך דין לענייני נדל"ן סכום מופרז לפיצויים, הרי שבית המשפט יכול שלא להיעתר לבקשה לשלם סכום נעדר פרופורציות במקרים מסוימים. הכלל אומר, שאכן על סבל ועל אי נוחות שנבעה כתוצאה מן הליקויים בבניה ניתן לדרוש סכום פיצויים כספי מסוים כאשר לא תמיד חייב להיות יחס ישר בין עלות התיקונים ובין הסכום הנקוב.

דוגמא לאי נוחות שבגינה ניתן לקבל פיצוי כספי
כאשר קיימת בעיית רטיבות אשר הועלתה בתובענה המוגשת לבית המשפט, ניתן לזמן מומחה אשר יעריך את גובה הנזקים על פי נתונים כספיים, אולם עדיין נגרמה בגין אותה רטיבות עוגמת נפש אותה ניתן להוכיח באמצעות כישרונו של עורך הדין המטפל בעניין, ועקב אותה אי הנאה מן הרכוש שנרכש, ניתן לתבוע דמי פיצוי. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני ליקויי בניה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ליקויי בניה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעת ליקויי בנייה
סגור