מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חוזה עבודה לתקופה קצובה
מגזין עבודה

חוזה עבודה לתקופה קצובה

בבואו של עובד לטעון כי נעשתה לו הפרת חוזה בזמן שעבד במסגרת חוזה עבודה לתקופה קצובה, עליו מוטלת האחריות להוכיח, כי היה מועסק לתקופה קצובה. עובדים רבים עובדים במסגרת החוזה הזה, ועדיין לא עומדים על טיבו ועל הזכויות שהוא מקנה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/10/2013
  • |
  • 14:29
  • |
  • 3432 צפיות

כאשר מעוניינים לעשות חוזה אישי לתקופה מוגבלת המוגדרת מראש, ניתן לייצר חוזה עבודה לתקופה קצובה, כשאותו החוזה לא יכיל את ההוראה המתירה את סיום התקופה לפני המועד שצוין בו. במידה שמעסיק יתן הוראה לסיים את תקופת ההעסקה לפני המועד שצוין בחוזה עבודה לתקופה קצובה, יחשב הדבר להפרת חוזה. בחוזה זה כרוכות זכויות לעובד, וחובות של המעביד על אלו רצוי לברר מראש. 

נטל ההוכחה
כאשר מעוניינים לטעון כי חוזה עבודה הינו לתקופה קצובה, על הצד הטוען להוכיח זאת. כאשר עורכים את החוזה הזה בעל פה, יש להוכיח זאת באופן ראייתי או באופן התנהגותי, כמו למשל המאמץ שהשקיע על מנת להעתיק את מקום המגורים שלו לקרבת מקום העבודה אולם החוזה תואם לתקופה הנטענת.

תום תקופת ההעסקה
בתום תקופת ההעסקה תוקף החוזה יפקע מעצמו, כלומר – אין הפסקת עבודתו של אדם נחשבת לפיטורין, המשמעות היא בין היתר, שלא ישולמו לו פיצויים. במידה שעם תום התקופה אותו עובד חותם על חוזה חדש לתקופה קצובה, יחשב לו הדבר ליחסי עבודה רצופים אולם אלו יחשבו ככאלו שהסתיימו באמצעות פיטורין בתום התקופה כולה. 
בכדי שחוזה העבודה לטווח קצר יהיה תקף - חובה על הצד הטוען לחוזה כזה להוכיח זאת

איך להשתחרר מחוזה עבודה לזמן קצוב לפני המועד לסיום?
כדי להשתחרר מאותו חוזה עבודה לזמן קצוב, רצוי להתייעץ עם עורך דין לענייני חוזים. הנזק הכספי של העובד מהווה את ההפרש של ההכנסה הריאלית בין סכום ההשתכרות של העובד ובין סכום שאותו היה מרוויח אילו היה ממשיך לעבוד על פי חוזה. 

יציאה מוקדמת מחוזה משמעה איבוד זכויות
ישנן פעמים, שבהן יציאה מוקדמת מחוזה תהווה איבוד זכויות שהיו מובטחות לעובד בתקופת העבודה, לרבות הפרשות לצורך פיצויי פיטורין. אילו קיבל העובד דמי אבטלה מתקופה שבה הפסיק העובד לעבוד ועד למועד תום החוזה, זה ינוכה לו – על פי תנאי כי דמי האבטלה היו מיוחסים לתקופת הזכאות לפיצויים.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוזה עבודה לתקופה קצובה
סגור