מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין וידאו משפטי » שעות נוספות - החוקים
מגזין עבודה

שעות נוספות - החוקים

אם עבדתם במקום עבודה מסוים ולדעתכם צריכים לשלם לכם שעות נוספות, יש באפשרותכם להגיש תביעה בכדי שתקבלו את השעות שבהן עבדתם. חובת ההוכחה? משנת 2008 חלק על המעסיק
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/10/201
  • |
  • 14:15
  • |
  • 1868 צפיות

עורך דין איתן גליק מספר על אי תשלום של שעות נוספות בעבודה – עו"ד גליק הוא מומחה בדיני עבודה ובעל ניסיון רב בטיפול בתיקים וייצוג של גופים גדולים ויחידים כאחד.

שעות נוספות
אם בעבר עובד היה מגיע לבית הדין ואומר שהוא עבד לאורך שנתיים לדוגמא, כך וכך שעות, נטל ההוכחה להוכיח את כמות השעות היה על העובד, שהיה צריך להסביר לבית הדין בדיוק מתי עבד ועל אילו שעות לא קיבל שכר. מאז 2008, יצא תיקון לחוק ונטל ההוכחה עבר למעסיק. המשמעות היא שהיום על פי חוק כל מעסיק מחויב לרשום בצורה או ידנית או ממוכנת את כל שעות העבודה של העובד כי אם לא יעשה כן, הוא חשוף לתביעות.

לא מודעים לחוק
ישנם עסקים קטנים ובינוניים כאחד שאו שלא מכירים את החוק, או שלא התעמקו בו מעולם, ונתקלים בתביעות של עובד שבא וטוען שעבד נניח, חמישים שעות נוספות בחודש. המעסיק טוען שמעולם לא היה ולא נברא, אך בית המשפט אומר למעסיק במקרה כזה שיוכיח, אם לא הצלחת להוכיח, סביר להניח שתפסיד במשפט. מעסיק חייב לשמור את התדפיסים משבע השנים האחרונות של השעות של כל העובדים שלו.
עו"ד איתן גליק מדבר על תשלום שעות נוספות

משרות אמון
עוד נושא אשר נוגע לשעות נוספות הוא משרות האמון. בעבר הרבה מעסיקים היו מגדירים בעלי תפקידים בדרגות ביניים והיו קובעים שכר גלובלי כאשר חלקו הוא שכר בסיס ועוד כמה שעות גלובליות בחודש.

המנהג הזה לא קיים כיום, משרת אמון חייבת להיות ברמה של הנהלה, ז"א שהוא חלק מקובעי המדיניות בחברה, שהתפקיד חייב להיות ברמת שכר גבוהה יחסית לארגון, וחייב להיות ברמת חופש ועצמאות גבוהה, כך שאם יש לכם הסכמים גלובליים ללא הגדרה מהסוג הזה, זו יכולה להיות בעיה. מעסיקים צריכים לדעת את החוק ואם אינכם יודעים במה מדובר, פנו עוד היום לעורך דין שמתמחה בדיני עבודה ותמנעו הסתבכויות שרואים בכל יום בבתי הדין לעבודה.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני שעות נוספות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני שעות נוספות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שעות נוספות - החוקים
סגור