מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » האם מגיעים לי פיצויי פיטורין למרות שהתפטרתי?
מגזין משרד הבטחון

האם מגיעים לי פיצויי פיטורין למרות שהתפטרתי?

ישנם מצבים בהם על אף שהעובד הוא שתפטר ממקום עבודתו, מגיע לו לקבל פיצויי פיטורין וזכויות נוספות בהתאם לחוק. המאמר שלפניך מסביר בקצרה סוגייה זו:
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/11/201
  • |
  • 17:31
  • |
  • 2078 צפיות

חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג-1963 (להלן: "החוק") מגדיר לאיזה עובד מגיעים פיצויי פיטורין וקובע כי התנאי הבסיסי לקבלת פיצויי פיטורין הינו עבודה רציפה במשך כשנה לפחות. החוק קובע שורה של מצבים בהתקיימם יהיה עובד זכאי לקבלת פיצויי פיטורין גם אם טרם סיים העובד תקופת זמן של כשנה במקום העבודה, מקרים אלה המוגדרים כ"פיטורין בדין מפוטר".

להלן מספר דוגמאות למצבים אשר יכללו בכלל ה"פיטורין בדין מפוטר":
ראשית החוק מדבר על מצב בו הורעו תנאי העסקתו של עובד באופן ניכר כך שאין הוא יכול להמשיך לעבוד במקום עבודתו דוגמא למצב זה הוא שינוי פיסי של מקום העבודה העולה על טווח קילומטרים מסוים המוגדר בחוק, הטרדות ואפליה ממנה סובל העובד במקום עבודתו. עוד מדבר החוק על מצבים בהם לא מקבל עובד את כלל הזכויות לכן הוא זכאי כגון קבלת שכר במשך תקופת זמן ממושכת ממגוון סיבות כגון פשיטת רגלו של המעסיק או חוסר יכולת פרעון. ישנן נסיבות מצבו הרפואי של העובד או של בן משפחתו אינה מאפשרת לו להמשיך בעבודתו, מצב זה מדבר על מחלה או לידה שאינה מאפשרת לעובד להמשיך בעבודתו.
בדיקת זכאותי לפיצויי פיטורין

אופן חישוב פיצויי הפיטורין
בנוסף לסכום התשלום הבסיסי לעובד ניתן למצוא בתלוש השכר מרכיבים שונים לרבות בונוסים, שעות נוספות, משכורת 13, מענקים ועוד, אך בבואנו לחשב את פיצויי הפיטורין מרכיבים אלה לא יהוו חלק מהסכום לחישוב. לרוב החישוב יכלול את שכר הבסיס לאחר תוספות והורדות מסוימות הכתובות בחוק. 

בדיקת זכויות בעזרת עורך דין מומחה
במקרים רבים לאחר פיטורין או התפטרות חש העובד כי אין הוא מקבל את כל אשר מגיע לו בהתאם להוראות החוק והפסיקה. במקרים אלה מומלץ מאוד לעשות שימוש בשרותיו של עורך דין מומחה מתמחה בדיני עבודה ובקיא בפסיקה הרלוונטית, שכן הוא זה שידע לבחון אם אכן קיבלתם את כל המגיע לכם ובמידה ולא כך הם פני הדברים, ידע עורך הדין להכווין ולפעול עבורכם בצורה הנכונה ביותר כך שתקבלו את כל המגיע לכם.

מאמרים נוספים בתחום זה:

עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
12/11/2013 12:00:00 AM  23:38
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם מגיעים לי פיצויי פיטורין למרות שהתפטרתי?
סגור