מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » פטור ממס מסיבות רפואיות
מגזין מיסים

פטור ממס מסיבות רפואיות

לפי תנאים מסוימים, נכים ועיוורים יהיו זכאים לפטור מלשלם מס הכנסה. גם מי שעבר אירוע רפואי ואינו נמנה בין תנאי קבלת זכאות לפטור ממס הכנסה רשאי לפנות ללשכת מס הכנסה בבקשה כדי לבצע בדיקה רפואית לצורך קביעת אחוזי הנכות באמצעות המוסד לביטוח הלאומי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/12/2013
  • |
  • 15:43
  • |
  • 2183 צפיות

ישראלים רבים שעברו אירוע רפואי – כמו למשל תאונה, מחלה, אשפוז או ניתוח, מייצרים בכך זכויות כספיות על פי החוק – כשזכויות אלו נועדו על מנת להקל על החולה. לפי החוק, אדם בעל התופעות הרפואיות הללו או שעבר ניתוח או אשפוז יהיה זכאי לאחר מעבר של קריטריונים מסוימים להחזרי מס הכנסה. פקודת מס הכנסה מונה בסעיף 9 (5) בפטורים שניתנים מסיבות שונות למס הכנסה. הפטור ינתן להכנסה שנתית עד לסכום של 492 אלפי שקלים ממשלח יד שהושג ביגיעה אישית (הכנסה מעסק, משכורת ועוד). 

הכנסות שמקבלות פטור
ישנן הכנסות ממקורות כמו למשל מהשכרות נכסים או מתמלוגים עד לסכום של 64 אלפי שקלים, אולם אין פטור מהכנסות שמקורן בריבית. הפטור החודשי עולה על 40,000 שקלים חדשים, לפיכך יש מקום לבדוק עם עורך דין מיסים או עם איש מתחום זה באם מגיע לאותו אדם פטור קבוע או זמני. 

איך משיגים פטור?
את הפטור ניתן להשיג אילו נגרמה נכות שמגיעה ל- 100% מבעיה אחת רפואית, או 90% מכמה בעיות רפואיות גם- יחד. ניתן לקבוע את נושא קבלת הפטור גם בביטוח לאומי כנכות כללית, לפי חוק הנכים – שיקום ותגמולים במשרד הביטחון או בועדות ייעודיות של מס הכנסה – ועדות אלו מתבצעות על ידי הביטוח הלאומי וכולן קובעות לגבי עניין קבלת הפטור. 
קבלת פטור רפואי ממס

איך מקבלים אישור לפטור ממס?
יש להגיש בקשה לפטור ממס אצל פקיד השומה שבאזור המגורים של המבקש. זוהי בקשה בטופס מספר 1516 בצירוף של עותק "נאמן למקור" בצירוף תעודת עיוור או פרוטוקול הועדה הרפואית. מי שאינו עיוור או לא נקבעו לו אחוזי נכות לפי אחד מן החוקים או שנכותו נמוכה מ-90% בחישוב מיוחד וגם עבר אירוע רפואי כל שהוא – יכול לגשת לועדה הרפואית מטעם מס הכנסה, היא נערכת על ידי המוסד לביטוח לאומי.

מה לאחר מכן?
לאחר הגשת בקשה לפקיד השומה, זו תועבר לביטוח לאומי על מנת לקבל זימון לועדה רפואית לצורך קביעת שיעור אחוזי הנכות ולזכאות לפטור. פרוטוקול הועדה הרפואית יצורף להחלטה לגבי הפטור. ניתן לערער על החלטה זו מדרג ראשון, ולצורך העניין יש לשלוח את מכתב הערר בתוך 45 ימים ממועד החלטת הועדה הרפואית. 

מאמרים בתחום זה:

פטור ממס מסיבות רפואיות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום פטור ממס מסיבות רפואיות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פטור ממס מסיבות רפואיות
סגור