מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » מתי התפטרות מזכה עובדים בפיצויי פיטורים?
מגזין עבודה

מתי התפטרות מזכה עובדים בפיצויי פיטורים?

עובד זכאי להתפטר ביוזמתו, ועדיין לקבל פיצויי פיטורין, במידה שהוא עונה על תנאים מסוימים. החוק מנסה לשמור על תנאים הוגנים גם אם אותו אדם לא באמת התפטר מרצונו החופשי או בנסיבות אחרות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/12/201
  • |
  • 16:39
  • |
  • 2188 צפיות

הזכות לקבלת פיצויי פיטורין מעוגנת על פי חוק משנת התשכ"ג 1963, וזו זכות שנמנית עם חוקי המגן הקוגנטיים – אין לוותר עליהם גם אם העובד עצמו הסכים לכך. לפי חוק, מי שעבד במקום עבודה מסוים לפחות שנה אחת ברצף או שהוגדר כעובד עונתי ועבד שתי עונות ברצף, בין אם תחת ידו של מעסיק אחד או מקום עבודה אחד – זכאי לקבל פיצויים מן המעסיק עקב פיטוריו. על פי אותה הנימה, גם פיטורין נערכו בסמוך למועד השלמת שנת עבודה יזכו בפיצויים, כיון שהחוק יראה בכך ניסיון להתנער מן החובה לשלם לעובד פיצויים בגין הותק. 

מקרים בהם החוק מזכה בפיצויים
החוק יחייב את המעסיק להעניק פיצויים אילו המעביד נפטר או פשט רגל, או בגין מחיקת ופירוק תאגיד. פטירתו של העובד תזכה את שאריו כפי שנקב בשמותיהם בפיצויי פיטורין. עובד שהתפטר מעבודתו עקב מצב בריאותי לקוי שלו או של בני משפחתו תוכל לזכות אותו בפיצויים, התפטרות כדי לטפל בתינוק – נו או ביתו של העובד לפני שמלאו לו 9 חודשים או לטובת 9 חודשים ממועד האימוץ, העתקת מקום מגורים לרגל נישואין ובמקרים נוספים. 
להתפטר ולקבל את כלל הפיצויים

מתי עוד ניתן לדרוש פיצויים?
במידה שחלה הרעה בתנאי העבודה באופן משמעותי, ניתן להגיש תלונה בבקשה לקבלת פיצויים. הרעה במקרה זה אמורה להיות התנהגות מעליבה אשר נראה שיש בה יחס שאינו מקרין רצון להמשך עבודה של העובד, הורדה בשכר או מניעת קידום, שינוי בתנאי ההעסקה באופן בלתי הוגן ועוד. גם הרעה במצב הבריאותי של העובד מחייבת את העובד לגשת ולעדכן את המעביד כדי שזה ימצא דרך חלופית שתתאים למצב העובד החדש.

ממי לדרוש את הפיצויים?
התפטרות מול המעביד דורשת פיצויים, וכדי לדרוש זאת יש לעמוד במסכת תנאים. כדי לעשות כן, רצוי להתייעץ מראש עם עורך דין לענייני עבודה. יש להודיע מראש למעביד כי אין יכולת לעמוד בתנאי עבודה אלו – שלא נוצרו באשמת העובד, ובהתאם לנסיבות שנוצרו בלבד. אילו המעביד מסרב לשלם דמי פיצויים עקב ההתפטרות והעובד עומד בתנאים הדרושים, ניתן לתבוע זאת בבית דין לעבודה. 


עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מתי התפטרות מזכה עובדים בפיצויי פיטורים?
סגור