מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פיצויי פיטורים שלא מכוח החוק
מגזין עבודה

פיצויי פיטורים שלא מכוח החוק

ישנה מחשבה רווחת ומוטעית, שכדי לקבל פיצויים לאחר הפיטורין בעבודה ישנה חובה להיות מפוטרים על ידי המעסיק כתנאי, אולם ישנם מקרים בהם מעביד יאלץ לשלם דמי פיטורין לעובד גם אם הפיטורין לא מכוח החוק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 14/11/201
  • |
  • 14:31
  • |
  • 2002 צפיות

הנוהג והחוק מורים על תשלום פיצויים לעובד שפוטר או לעובד שהתפטר תחת נסיבות שמזכות אותו בפיצויי הפיטורין. לפי החוק היבש, אדם שעזב מיוזמתו את עבודתו לא יהיה זכאי לקבל ממעסיקו פיצויי פיטורין, אולם ישנן סיטואציות שמפריכות את אי הזכאות הזו. פירוט המצבים הנפוצים במקרים אלו נחלק להתפטרות מחמת הרעה בתנאי העבודה באופן מוחשי, התפטרות בגין מצב בריאותי לקוי, התפטרות לצורך טיפול בילד ולאחר לידה, פיטורין שיזם אותם העובד מחמת גיל, פיטורין עקב העתקת מקום המגורים, גיוס לכוחות הביטחון בישראל, אי חידוש של חוזה העסקה, פטירת עובד ופטירתו של מעביד.

פיצויי פיטורין שלא מכוח החוק
כאשר מדובר על פיצויי פיטורין שאינם מכוח החוק, הכוונה היא לפיצויים אשר דומים לאלו שניתנים מכוח החוק, וכן חלות עליהם הסנקציות כפי שחלות על הפיצויים מכוח החוק, כמו למשל הלנת פיצויים וכל מה שכלול בחוק להגנת השכר. אילו פיצויים שיכולים לנבוע מכוח הסכמה בין עובד למעביד, מכוח חוזה או מכוח נוהג.
פיצויים למתפטר או למפוטר?

סוגי הפיצויים שלא מכוח החוק
פיצויי פיטורין שניתנים מכוח הסכמה בין עובד – מעביד הם פיצויים שעליהם הוסכם מראש וינתנו גם אם העובד יעזוב את מקום העבודה כרצונו. פיצויים מכוח חוזה ינתנו גם אם העובד יתפטר מרצונו כפי שקובע סעיף בחוזה ההעסקה של העובד או בהסכם הקיבוצי שבאמצעותו הוא מועסק – לרוב זה סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין. יכול להתקיים גם נוהג במקום העבודה, שבו הפיטורין מלווים בקבלת פיצויי פיטורין גם מתוך עזיבת העבודה מרצון. 

סכום הפיצוי
הפיצוי יקבע על פי חוק, אלא אם הוסכם על סכום אחר באופן מפורש, ובמקום סכום הפיטורין שחושב באמצעות החוק. אילו הצדדים לא פירטו במסגרת החוזה את אופן החישוב של הפיצויים או שלא פירטו את הסכום, הרי שברירת מחדל החישוב המופיע בחוק ישמש לקביעת סכום הפיצויים. אמנם החוק חל גם על נושאים כמו הלנת שכר או פיצויים, אולם אם העובד והמעביד סיכמו ביניהם מראש על כך, הרי שלא ישולם פיצוי גם בגין הלנת שכר, וכן לא יחול על כך חוק הגנת השכר. 


עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצויי פיטורים שלא מכוח החוק
סגור