מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » המשמעות הכספית של פיטורי אשה בהריון ללא היתר
מגזין עבודה

המשמעות הכספית של פיטורי אשה בהריון ללא היתר

לפי חוק עבודת נשים, ניתנת הגנה לנשים הרות החל מן החודש השישי לעבודתן תחת אותו מעסיק או במקום עבודתן. אין לפטר אותן, אלא עם אישורו של משרד התמ"ת (משרד הכלכלה). רצוי לקבל ייעוץ משפטי על מנת לבחון את הסכום לתביעה ואת סיכויי ההצלחה בה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/1/2014
  • |
  • 15:44
  • |
  • 1913 צפיות

לפי סעיף 10 א' בחוק עבודת נשים, על עובדת שנמצאת בהריון עד לחודש חמישי להודיע למעסיקה. אותה עובדת שלא השלימה שישה חודי העסקה אצל אותו מעסיק חשופה למעשה לפיטורין מצידו תחת חיקו של החוק, כיון שרוח החוק אומרת כי רק לאחר שישה חודשים נוצר רושם מספק אודות העובדת ואילו יחליט לפטר אותה במהלך חצי השנה הראשונה לעבודתה – אף אם היא בהריון – הפיטורין יהיו תקפים. 

אפליה וסיבות קלוקלות אחרות
אילו ניתן להראות כי המעסיק ביצע אפליה כל שהיא, כמו למשל בגין מוגבלות רפואית, על רקע מגדרי או למשל בגין היות העובדת בהריון או משום שהמעסיק מעוניין לחמוק מן החובה לפנות לשר הכלכלה ולקבל אישור לפיטורי העובדת בטרם יחלפו שישה חודשי עבודה, הרי שיש לפגוש עורך דין דיני עבודה כדי לבחון את הסיבה לפיטורין, את סיכויי התביעה ואת דרכי ההוכחה שלה. 
משמעות פיטורי אישה בהריון

לתבוע מן המעסיק
נשאלת השאלה מה ניתן לתבוע מן המעסיק לו מובן כי עבר עבירת פיטורי עובדת בהיריון בניגוד לחוק? אילו נפגעה זכותה של העובדת לדמי לידה כתוצאה מן הפיטורין – בין אם משום שלא השלימה את תקופת הכשרתה או בין אם נפגע שיעור הזכות לפיצויים, הרי שניתן אז לתבוע מן המעסיק את מלוא דמי הלידה שהייתה זכאית להם אילו הייתה עובדת עד להשלמת השיעורים או למועד הלידה. יתכן, כי בית הדין לעבודה ימצא לנכון גם לחייב את המעסיק לשלם שכר עבודה של התקופה שבה נהוג להודיע הודעה מוקדמת לפיטורין ועל התקופה בה חל איסור לפטר את העובדת לאחר חופשת הלידה. 

תקדימים שהיו בעניין
הקביעה, כי ההורות מתחילה יחד עם כניסת האישה להריון מזמנת אפשרות לטעון שחלה אפליה מחמת ההורות. יש לציין, כי אין להפלות אישה משום הורותה או מינה, גם אם על מקום העבודה לא חל חוק שוויון ההזדמנויות משום העסקה של שישה עובדים ומעלה. נוסף על כך, בית המשפט חרץ דין בגין הפרה חמורה של חוזה עבודה תוך חיוב המעסיק בשכר מיום הפיטורין ועד ליום הלידה וכן בדמי הלידה שלא שולמו משום הניסיון להיחלץ מכך באמצעות פיטורין. 


עורכי דין לדיני פנסיה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני פנסיה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא המשמעות הכספית של פיטורי אשה בהריון ללא היתר
סגור