מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » מי זכאי להחזרי נסיעות ובאילו תנאים?
מגזין עבודה

מי זכאי להחזרי נסיעות ובאילו תנאים?

חלק מן התנאים שקבועים בין דיני העבודה אלו תשלום של החזרי נסיעות. יחד עם החובה של המעסיק לשלם לעובדיו נסיעות ישנם חריגים אשר לא יצרו חובה מטעם המעסיק לשלם – ומכאן רצוי שכל עובד ידע את זכויותיו לגבי החזרי נסיעות – מתי מתקיימות ואם כן – באילו תנאים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/1/2014
  • |
  • 16:41
  • |
  • 2011 צפיות

דמי הנסיעות החודשיים ישולמו לעובדים באמצעות המעסיק מכוח צו הרחבה שמחיל את ההסכם הקיבוצי על כלל העובדים במשק, ולא מכוח החוק. חובת התשלום על המעסיק לשלם דמי נסיעות תחול על כלל העובדים אשר מקום העבודה רחוק מביתם מעל ל-500 מטרים או יותר משתי תחנות אוטובוס – ואין זה משנה כיצד העובד בחר להגיע למקום העבודה. זאת, להוציא מקרים בהם העובד הסדיר עבודתו באמצעות חוזה אישי, בעלי מוגבלויות וכשישנו שירות הסעות למקום העבודה. במידה שישנו שימוש ביותר מאוטובוס אחד, יחושב התשלום עד לתקרת סכום מקסימלי.

מה לגבי עובדים בתחבורה פרטית?
הבוחרים להגיע למקום העבודה באמצעות רכבם הפרטי לא יהיו זכאים לתשלום על הדלק (אלא אם סוכם אחרת תחת החוזה האישי להעסקתו), גם אם תשלום הנסיעות ברכב גבוהות יותר. המפתח העיקרי לקבלת תשלום גבוה יותר זה הסכמתו של המעביד לכך כפי שבאו לידי הסכמה. 
דיני עבודה וזכאות לנסיעות

האם משלמים נסיעות גם בתקופת היעדרות?
עובד שנעדר ממקום עבודתו עקב מחלה, חופשה או מכל סיבה אחרת, יהיה זכאי לקבל תשלום של דמי נסיעות – גם בגין תקופת ההיעדרות שלו. במידה שהמעסיק משלם לעובד על פי מחיר כרטיס חופשי-חודשי, נאסר עליו להפחית את החלק היחסי של אותם ימים – אלא לשלם על הכרטיס הזה במלואו.

דמי נסיעות – האם חלק מן השכר?
הכללת דמי הנסיעות בשכרו של העובד תלויה בהסכמתו לכך. עליו לתת הסכמתו באופן חד משמעי וללא ספק – רצוי להעניק את ההסכמה לכך בכתב אולם רצוי להתייעץ עם עורך דין עבודה לפני כן על המשמעויות הנלוות לכך. שכרו של העובד ישתנה על פי שינוי מחיר דמי הנסיעות ועל פי צו ההרחבה. 

ומה אם לא משולמים דמי הנסיעות?
אילו דמי הנסיעות אינם משולמים לעובד כנדרש לפי צו ההרחבה, העובד יכול להתפטר ודינו – כדין מפוטר, כלומר – הוא יכול להתפטר ובכל זאת להיות זכאי לפיצויי פיטורין. יש להכיר את חוק הגנת השכר ולהבין מה נעשה בפועל במשכורתו של העובד. 


עורכי דין לתביעת תנאי העסקה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת תנאי העסקה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מי זכאי להחזרי נסיעות ובאילו תנאים?
סגור