מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכויות סוציאליות לעובדים
מגזין עבודה

זכויות סוציאליות לעובדים

ניתן להבחין בין סוגי עובדים שונים אשר חלות עליהם חובות וזכויות משפטיות שונות. מדי שנה מגיעים אל בית המשפט האזורי והארצי תביעות שונות שנוגעות להפרת זכויות העובדים ולעבירה על חוקי המגן.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/3/2014
  • |
  • 12:38
  • |
  • 2037 צפיות

מטרתם של הסכמים קיבוציים ושל נציגויות העובדים היא לשפר את הזכויות הסוציאליות ולהביאן גם מעל לרף החוקי. החוק לא מתיר ויתור על הזכויות הללו, גם אם העובדים הסכימו לכך. האחריות על אכיפת דיני העבודה וחוקי המגן הללו מוטלת על משרד התמ"ת אולם עדיין זכויות עובדים רבים מופרות חדשות לבקרים – הן משום שהעובדים אינם מודעים באשר לזכויותיהם ובין אם הם הסכימו לכך מראש. החוקים הללו מסדירים את זכויות הלנת השכר, פיצויי פיטורין, ימי חופשה, תאונות עבודה, ימי מחלה, תשלום במועדים מיוחדים ועוד. ישנם חוקים מיוחדים הנוגעים גם לעובדים מסוג חריג כמו גם לעובדי קבלן וכוח אדם או חלים רק על מגזרים מסוימים כמו נשים ובני נוער.

זכויות מגן עיקריות
זכויות המגן העיקריות שהעובדים זוכים להן הם חוק החופשה השנתית,  חוק שכר המינימום, חוק הגנת השכר או דמי נסיעות, הודעה מוקדמת והודעת העובד, חוק דמי מחלה, חוק שעות עבודה ועוד. החוק מגדיר באופן בסיסי מהו שבוע עבודה ובכל כמה זמן יש לצאת להפסקה, לרבות ימי מנוחה. החוק יכלול גם הגדרות לזכאויות כמו הביטוח הפנסיוני, החמצת ימי עבודה בגין ימי אבל ועוד.
זכויות סוציאליות נחשבות

עובד שעתי ועובד חודשי – מה ההבדל?
שכר עובד שעתי יחושב על פי שעות העבודה שהיו לו בפועל תוך הכפלתן בשכר השעתי שלא יפחת משכר המינימום לשעה שיכול להשתנות מדי חודש. פעמים רבות הסכם העבודה גמיש ואינו ממלא בפועל את החישוב הסטנדרטי שמקובל במקומות בהם מעסיקים עובדים שעתיים. לעובד השעתי זכויות סוציאליות לפי צוי הרחבה, הסכמים קיבוציים וחוקי העבודה – רצוי לברר אודות כך ביחד עם עורך דין עבודה ולהבין מה ההבדל בין עובד שעתי ובין עובד בשכר מבחינת זכויות סוציאליות.

הלנת שכר 
המעביד ישלם על שכר עבודתו של עובד עד ליום התשיעי שבחודש הבא לאחר חודש העבודה. תשלום מאוחר יותר ממועד זה נחשב להלנת שכר. פיצויי ההלנה יכולים להגיע עד ל-40% מן הסכום המולן לחודש, ותביעת הפה ממועד ההלנה. 


עורכי דין לתביעת תנאי העסקה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת תנאי העסקה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות סוציאליות לעובדים
סגור