מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכויותיו של פרילנסר במקום העבודה
מגזין עבודה

זכויותיו של פרילנסר במקום העבודה

אדם אשר מעסיקו לא משלם לא בתלוש שכר אלא בחשבוניות עדיין נחשב כעובד לכל עניין ודבר, כלומר – מגיעות לו זכויות סוציאליות ממקום העבודה, ובין היתר – לפיצויי פיטורין. כדי להבין אם העובד זכאי לכך עליו להיעזר בפסיקת בית המשפט לגבי הקשר החוזי שבין הצדדים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/2/2014
  • |
  • 15:50
  • |
  • 2101 צפיות

שוק העבודה מונה מודלים שונים ומגוונים להעסקת עובדים; פרילנס, יחסי עבודה, נותני שירות ועוד. אלו מתרכזים לכדי שני סוגים עיקריים: יחסי עובד – מעביד ומעניק שירותים מסוגים שונים. גם אם המעסיק קבע עם העובד את טיב היחסים על פי רצון הצדדים, יתכן שהחוק דווקא חושב אחרת. החוק מעמיד מבחנים אובייקטיביים אשר אינם מתחשבים בקביעה שבין הצדדים לגבי אופי ההתקשרות ביניהם (ללא יחסי עבודה למשל), הרי שאלו יחרצו את השקפת החוק לגבי העניין – במיוחד לפי מבחן ההשתלבות.

מבחן ההשתלבות של העובד בארגון 
מבחן ההשתלבות הוא מבחן כפול – הוא בודק האם העובד משתלב במקום העבודה, והאם אינו בעל עסק עצמאי. "השתלבות במקום העבודה" הוא קיומו של קשר חוזי – בכתב או בעל פה, קיום של מקום עבודה פיזי, היעדר של פעילות העובד עלולה לפגוע בדינאמיקת המפעל וכן שהעובד מזוהה כחלק מן המערך הארגוני – עץ המבנה. 

האם לעובד ישנו עסק עצמאי?
העובד בארגון יקבל את המשכורת שלו ללא קשר לרווח או להפסד ברווחים של החברה, אולם פרילנסר כן נושא בסיכון זה. העובד ישקיע את זמנו בעבודה, בעוד המעסיק ישקיע את הונו בתשתיות. בוחנים האם רוכש מכספו את כלי העבודה ומה משקלם בעסק, מה צורת תשלום השכר – האם תלוש שכר או כנגד חשבונית? מה צורת הדיווח לרשויות המס?
למה זכאי הפרילנסר?

מה לגבי מלצרים?
בדרך כלל, מלצרים אינם מקבלים את תנאי העבודה שבחוק כמו למשל הבראה, חופש, נסיעות ועוד. גם אם המעסיק מוציא תלוש, הרי שזה עלול להיות מסמך פיקטיבי. מלצרים אשר הטיפים מהווים את חלקם בשכר, כשבמקרים נדירים יותר, כשהטיפים עוברים בקופת המסעדה הם הופכים להיות חלק מתלוש השכר

איך יודעים מה טיב היחסים בין הצדדים?
כדי לבדוק את מהות מערכת היחסים שבין עובד למעביד, כדאי לשאול עורך דין דיני עבודה. הרי שאין להסתמך על הקביעה המשותפת של שני הצדדים באשר לרצון הצדדים (עובדי פרילנס או עובד – מעביד), ולבדוק אם חל המבחנים האובייקטיביים. 


עורכי דין לתביעות הלנת שכר
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות הלנת שכר. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויותיו של פרילנסר במקום העבודה
סגור