מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חוזה עבודה לתקופה קצובה
מגזין עבודה

חוזה עבודה לתקופה קצובה

קיימים בנמצא חוזים שבהם מתואר מועד תחילת ההעסקה אצל המעביד, אולם יש גם תאריך יעד לסיום אותה תקופה. זהו חוזה עבודה אישי, וסיום החוזה לפני המועד האמור בו תיחשב להפרת החוזה אלא אם הייתה בו הוראה כזו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/4/2014
  • |
  • 10:26
  • |
  • 1984 צפיות

מרבית החוזים אינם חוזים מראש מתי יהיה המועד האחרון להעסקת העובד, ואילו חוזים אחרים מספקים את מועד הסיום לעבודה. ישנם מקרים שבהם העובדים כלל אינם מודעים לכך שהתקופה הזו קצובה, מה הזכויות והחובות שבחוזה הזה – על אף שחובת המעסיק ליידע אותם. במידה שישנו עובד או מעביד שמעוניין לטעון כי חוזה ההעסקה הינו לתקופה קצובה, יהיה צריך להוכיח זאת – נטל ההוכחה היא על הטוען. יכול להיות שהחוזה ייערך בעל פה ואז על הטוען להוכיח זאת ראייתית ולעתים אף התנהגותית. 

מה אם העובד פוטר לפני תום מועד סיום העבודה?
במידה שהעובד פוטר לפני המועד שנקבע מראש במסגרת חוזה ההעסקה לתקופה קצובה, הוא יזוכה בפיצויים בגין הפרת חוזה – יש להתייעץ עם עורך דין עבודה כדי להבין את גודל התביעה ואת הזכויות. לרוב, מדובר על הפרש ההכנסה הריאלית שבין אותו סכום ההשתכרות בפועל ובין הסכום שהיה משתכר מכוח חוזה לאורך התקופה הנקובה. 
חוזי עבודה מיוחדים

מחלוקת על החוזה לזמן העסקה קצוב
לעתים עוסקת השאלה בתקופת ההעסקה הקצובה, ולא במהותו של הסכם קצוב בתקופת ההעסקה. במידה שנטען כי החוזה הוא לזמן ארוך יותר, חובת ההוכחה על כך מוטלת על הוטען – עליו יחול נטל השכנוע. במידה שסיים עובד את תקופת העסקתו הקצובה והוא ממשיך בעבודתו, החוזה הממשיך לא יהיה לתקופה קצובה. במקרה זה, יוגדרו יחסי עבודה שיהיו רצופים עד לפיטורין בתום התקופה על כל המשמעויות הנובעות מכך. 

האם נגרם לתובע הפסד כספי או אחר?
הפיצוי לאור הפרת החוזה יקבע בגין הפסד כספי בלבד, אולם יכול להיות שהעובד לא יצא מופסד כספית, כיון שלצד תשלום המעביד על הפרש תקופת ההעסקה, הוא החל לעבוד ולהרוויח כסף גם במקום אחר, אולם אילולא בחר העובד לעבוד במקום עבודה אחר בתקופה שלאחר הפיטורין, יאמדו את ההשתכרות בעקבות שקידה סבירה, לרבות הפרשות לטובת פיצויי הפיטורין. מכך ינוכה סכום דמי האבטלה אם שולם, בתנאי שאלו פיצויים רק לתקופת הפיצוי בגין ההפרה. 


עורכי דין לענייני חוזה עבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חוזה עבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חוזה עבודה לתקופה קצובה
סגור