מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פיצוי על הלנת פיצויי פיטורין
מגזין עבודה

פיצוי על הלנת פיצויי פיטורין

עובדים הזכאים על פי החוק לפיצויי פיטורין עלולים למצוא את פיצויי הפיטורין מעוכבים. שיהוי בתשלום דמי הפיצויים מעבר לזמן הנקוב, מהווה הלנת פיצויים, כלומר – עילה לתביעת המעסיק הגוררת פיצויים נוספים בגין הלנת הפיצויים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/4/2014
  • |
  • 11:07
  • |
  • 1843 צפיות

פיצוי פיטורין הוא פיצוי עבור עובד שזכאי לפיצויי פיטורין משום שהיה שיהוי בתשלומם. למעשה, ניתן למצוא בסעיף 20 לחוק הגנת השכר את הסדר הפיצויים שעל המעביד לשלם לעובד אשר פוטר מן העבודה. במידה שהמעסיק אינו משלם את סכום הפיצוי עד למועד הנקוב, הרי שהוא מלין את הפיצויים. הלנת פיצויי הפיטורין למעשה יוצרים מצב הפוך משהתכוון לו החוק – וכך העובד אינו נאחז בזכותו למצוא בזמן שבו הוא מפוטר עבודה מכובדת, סבירה וחלופית. מדיניות מדינת ישראל היא בין היתר הבטחת ההכנסה גם בזמן שאינו עובד כדי שיהיה יכול גם בסיום עבודתו לחיות מהכנסה מסוימת, וקובעת סנקציה למעביד שאינו משלם אותה בזמן. 

ישנם תנאים שמזכים בפיצויי הלנת פיצויי פיטורין
יש צורך בהתקיימותם של שלושה תנאים לקבלת כספי פיצויי פיטורין. הראשון הוא קיומם של יחסי עבודה של עובד – מעביד. התנאי השני הוא זכאות לכספי הפיטורין. התנאי השלישי הוא כמובן עיכוב תשלום כספי הפיצויים. 
הלנה של פיצוים בעבודה

סוגים שונים של פיצויי פיטורין
כדי לטעון להלנת פיצויי פיטורין, יש צורך להבין איזה סוג פיצויי פיטורין עומדים על הפרק. סעיף 12 לחוק פיצויי פיטורין משנת 1963 קובע כי הפיצויים ינתנו על פי הסכם קיבוצי או לפי פיצוי שמותנה בהוראה בחוק. גם חוק הגנת השכר בתוקף בהקשר זה על פי הסכם קיבוצי או הסכם אחר, ואם זה בפיצויים עודפים שנקבעו ולא על פי הוראת חוק גרידא. ניתן לומר, כי אם לא נקבע כזה יום בהסכם, יהיה זה היום בו נקבעה זכאותו של מפוטר לכספי הפיטורין. אם נשענים על החוק, מועד התשלום של פיצויי הפיטורין יהיה המועד בו הסתיימו יחסי עובד – מעביד.

מתי יולנו פיצויי הפיטורין?
על פי החוק, פיצויי הפיטורין מוגדרים כמולנים בתוך 15 ימים מן המועד האחרון לתשלומם. במידה שעברו יותר מ-15 ימים ממועד זה, ניתן לפנות לבית המשפט בתביעה, ולדרוש את תשלום פיצויי הפיטורין בתוספת של פיצויים על הלנת פיצויים אלו. חשוב להיעזר בעורך דין עבודה כדי להבין מה ניתן לדרוש, והוא זה שייצג את התובע וילווה אותו לאורך התהליך. 




עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצוי על הלנת פיצויי פיטורין
סגור