מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכאות לדמי מחלה גם לאחר הפיטורים
מגזין עבודה

זכאות לדמי מחלה גם לאחר הפיטורים

לפי חוק, אין לפטר עובד בזמן היעדרותו מקום העבודה בגין מחלה – אלא אם תקרת הצבירה לימי המחלה אזלה. ישנם חריגים לחוק, כמו למשל פיטורין במקרה שהעסק חדל לפעול, ניתן צו פירוק או פשיטת רגל של המעביד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/4/2014
  • |
  • 11:43
  • |
  • 1825 צפיות

גם אם לא מתקיימים יותר יחסי עבודה בין עובד למעביד, עדיין יהיה זכאי לדמי מחלה משום היעדרותו ממקום העבודה עד לתקופה שבה עומדים לזכותו ימי מחלה בתשלום, במידה שיתברר שהעובד פוטר ממקום העבודה לפני חופשת מחלה שהיא צפויה. עיתוי הפיטורין הזה בעייתי משום שהמעביד כנראה לא פיטר את העובד בתום לב, אלא כביכול כדי לחסוך את דמי המחלה כשממילא הוא מתכוון לפטרו. יחד עם זאת, בחוק כתוב כי פיטורין לפני הודעה על ימי מחלה כן תתאפשר.

הלנת ימי מחלה בזמן זה 
מעביד אשר אינו משלם לעובד דמי מחלה על אף שהעובד זכאי כאמור לדמי מחלה (יהיה חייב לשלם דמי מחלה גם אם רוצה לפטרו בזמן זה), הרי שהוא מלין את שכרו של העובד, ובכך מתקיימת עילה לתביעה להלנת שכר בפני בית הדין לעבודה. על פי סעיף 10 לחוק דמי המחלה, נקבע כי עובד שעבד בשכר או בכל תמורה אחרת בתקופה שהיה חולה לא יהיה זכאי לדמי מחלה משום אותה מחלה. 
זכאות לתשלומים על פי חוק

הסכמים אישיים, קיבוציים ואחרים
זכות פדיון מחלה היא זכות שתוענק לסקטורים שונים באוכלוסיה בתנאים מסוימים ולא על פי חוק דמי מחלה. הפדיון הוא תשלום בכסף על ימי המחלה שצבר בהתאם לאחוז ניצול ימי המחלה בזמן השירות שלו. כדי להתייעץ ולהבין מה זכותו של עובד לקבל על פי מצבו מול מקום עבודתו, רצוי להתקשר עם עורך דין לענייני עבודה. 

ביטוח דמי מחלה
הוראות סעיפים 2-7 בחוק מבטלים את חובתו של מעביד בתשלום דמי מחלה לעובד, ם נתקיימו תנאים כמו למשל ביטוח העובד בביטוח דמי מחלה בתוך קופת הגמל הגדולה ביותר לענף שבו העובד עוסק, בהיעדרו של הסכם קיבוצי והביטוח על דמי המחלה חל מכוח אותו הסכם קיבוצי או אם לא ניתנה לכך הסכמת העובד אלא לביטוח אחר מסוג זה לדמי מחלה. היות שרבים מן העובדים אינם מודעים לזכויותיהם מכוח העסקתם, רצוי להסתייע בעורך דין שמצוי בתחום. 

מאמרים בתחום:


עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכאות לדמי מחלה גם לאחר הפיטורים
סגור