מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » העסקת עובד זר – לשון החוק וענישה
מגזין עבודה

העסקת עובד זר – לשון החוק וענישה

הטיפול בעובדים זרים ובעובדים פלשתינים עבר מאחריות יחידת סמך במשרד התמ"ת החל מינואר 2009 לאחריות רשות האוכלוסין, מעברי הגבול וההגירה. יחידה זו תחליט אם יתקבל אישור להעסקתם של עובדים זרים על סמך בקשות ומסמכים שהוגשו לה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/4/2014
  • |
  • 10:18
  • |
  • 1897 צפיות

תופעת העסקת עובדים זרים בישראל היא תופעה נפוצה יחסית בעיקר לאחר פרוץ האינתיפאדה הראשונה בתחילת שנות התשעים. מאז תם עידן העובדים הפלסטינים וחל עידן העסקת העובדים הזרים בתפוצה נרחבת. עובדים אלו מילאו משרות עבודה בתחומים אותם הישראלים לא היו מעוניינים לבצע – כמו למשל חקלאות, סיעוד ובניין (על אף שכיום כבר חלות תמורות ושינויים בחזון העסקת ישראלים בתחום זה, ככל שישנו עדיין מחסור בידיים עובדות). 

חוק עובדים זרים
בשנת 1991 נחקק חוק עובדים זרים; החוק קובע את התנאים להעסקת עובדים זרים במדינה והגדרות מתאימות. לפי חוק, המעסיק מחזיק בחובות כלפי הרשויות וכלפי העובדים שנשכרים בין שורותיו. בחוק מעוגנות גם זכויות העובדים הזרים במדינת ישראל תוך השוואת התנאים שלהם לתנאי עובדים ישראלים באותו תחום כיון שבכל תחום ישנן התניות שונות להעסקה. 
עובדים זרים בראי החוק

אגרות שונות לתשלום
המעוניינים להעסיק עובד זר ישלמו אגרה מיוחדת על סך 530 ₪ לעובד. עובדים סיעודיים המחזיקים באישורים עבור הביטוח הלאומי, האגרה מופחתת בכחצי. לאחר מכן, יש לגשת אל רשות ההגירה ולשלם את אגרת העבודה השנתית על סך 4,200 ₪ לעובד, אלא אם מדובר על עובד מתחום החקלאות (אגרה ע"ס 1,000 ₪). 

ניסוח חוזה בשפת העובד
מלבד מסמכי האגרות והאישורים הבסיסיים, יש לנסח חוזה בשפת האם של העובד המועסק, ויש לוודא כי הבין את הכתוב בו. את החוזה הזה יש לערוך אצל עורך דין חוזים ועבודה. יש לדאוג לתנאים הולמים כמו למשל מגורים לעובד ולביטוח רפואי מתאים לעובד זר. מסמכים נוספים הנוגעים לאותו העובד כוללים בין היתר תלושי שכר, פנקס לרישום שעות עבודה, פוליסות ביטוח ועוד. 

הסנקציות המוטלות על העוברים על החוק
מבחינת החוק, עבירה על אחד מסעיפיו לפחות תגרור הטלת עונשים שונים שעלולים להגיע גם לעונשי מאסר. אלו יכולים להיות קנסות מנהליים וענישה במישור הפלילי- כאן הקנסות כבדים יותר וסדרי הגודל עומדים בין עשרות למאות אלפי שקלים, או עונש מאסר לשנה. 


עורכי דין לענייני עובדים זרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עובדים זרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא העסקת עובד זר – לשון החוק וענישה
סגור