מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » שיק לביטחון בלבד ?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

שיק לביטחון בלבד ?

חיי המסחר עושים שימוש לא קטן בשיק ביטחון לצורך "ביטחון בלבד", כפי שנוהגים לרשום עליו. יחד עם זאת, חשוב לדעת שלא מדובר על "מס שפתיים" בלבד – ניתן להשתמש בשיק הזה כל עוד הצד הנפרע סיפק סיבה משפטית מוצדקת לכך.
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/5/2014
  • |
  • 11:42
  • |
  • 2456 צפיות

שיק ביטחון משמש בחיי המסחר אצל שוכרים ומשכירי דירות, בין הצדדים בעסקאות קניה ומכירת רכב ובכל עסקה אחרת. העברת "שיק ביטחון" נעשית כדי להבטיח עירבון לצד שמספק את השירות או את המוצר כי יקבל את חלקו המוסכם על השיק במידה שהצד הנפרע לא עמד במחויבותו. רבים המקרים בהם פונים אל בית המשפט כדי לממש את השיק, בעוד הצד השני סבור שהשיק ניתן רק "כלאחר יד" לצרכים רשמיים – ואולי אינו מבין לעומק את משמעותו של שיק זה. 

המישור החוזי של שיק ביטחון
במישור החוזי, "שיק ביטחון" הינו שיק ככל שיק בעבירותו ובסחירותו, כלומר כל מי שרשום על פני השיק יכול לממשו ממש כמו שיק רגיל – להפקידו בבנק או להעבירו לגורם אחר. אותו אחד יכול לעשות זאת גם אם חסרים בשיק פרטים כמו תאריך פירעון, שם המוטב או סכום השיק. די שהשיק חתום על ידי המושך, ואוחז השיק יכול להשתמש בו.
מהו שיק לביטחון?

המישור האובליגטורי של "שיק הביטחון"
שיק ביטחון הוא התחייבות מידיו של מושך השיק לשלם לאוחז בשיק בהתקיימות תנאים מסוימים. מן הצד האחר, האוחז בשיק לא יהיה יכול להשתמש בו אילולא אותם תנאים התקיימו, ובין כה וכה יפנה לעורך דין מטעמו על מנת לוודא זאת. ניתן יהיה להפקיד את השיק ורק במידה שמושך השיק סבור כי התנאים למימוש השיק לא נתקיימו, הוא יכול לפנות לבית המשפט ולתבוע את האוחז בשיק שהפקיד אותו בפיצוי.

רצוי לא להשמיט פרטים על גבי השיק
על שטר הביטחון לכלול את הפרטים כולם שיהיו רשומים על גביו, ורצוי שלא להשמיט אף פרט כמו שם המוטב, תאריך ועוד, על מנת שלא "יתגלגל" ויסחר לאחר מסירתו – מה שיגרום לצד מושך השיק לשלם אותו באופן מיידי במלוא הסכום הנקוב בו וללא קשר לתנאי פריעתו (מה שמחייב תביעה נפרדת). רצוי להוסיף על גבי השיק "קרוס" ובו לרשום "למוטב בלבד". במידה שאין התנגדות לכך, ירשם בצידו השני של השיק מהות העסקה והתנאים שבהם ניתן להגיש את השיק לפירעון מיידי, מה שעלול להפחית מערכו כשטר חוב לצד השני. 


עורכי דין לחוזי שכירות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לחוזי שכירות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שיק לביטחון בלבד ?
סגור