מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » תשר / טיפ - בסיס לקיצבה?
מגזין עבודה

תשר / טיפ - בסיס לקיצבה?

משרות שבהן ניתן לקבל "כסף שחור" שאינו מדווח במס כמו למשל כשניתן תשר למלצר והרשויות אשר מודעות לכך אינן דורשות זאת במפגיע, יכול להיות שניתן לנצל את ההכנסה הזו כדי לחסוך וליצור "תנאים סוציאליים אלטרנטיביים".
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/8/2014
  • |
  • 11:57
  • |
  • 2174 צפיות

בעוד שישנם מעסיקים אשר עושים שימוש בתשרים שקיבלו המלצרים במסעדתם לטובת צרכי המסעדה, מלצרים שהרוויחו את לחמם בטיפים בסכומי עתק יחסיים אינם משלמים מס על ההכנסה הזו, ויכולים להשקיע זאת בתנאים הסוציאליים שאינם מקבלים, דוגמת תכנית פנסיה או דמי ביטוח תאונות בתכנית דומה. אולם מה כאשר המשכורת המדווחת קטנה פי כמה וכמה מן הסכום המציאותי שאותו המלצר מקבל? פסקי דין קודמים מראים שגם הכנסות שלא עברו דרך קופת המעסיק יכולות לשמש כסכום הכולל ממנו נגזרת קצבה. 

קצבת תלויים
פסקי דין קודמים מראים, שיש לשלם את קצבת התלויים מתוך הכנסות עבודה שלא דווחו ואינן מבחינת הכנסת עבודה בעיני בעל המסעדה המעסיק, כלומר – סכום הקצבה יכול לגדול בהתאם לסכום ההכנסה הבלתי מדווחת גם אם ההכנסה אינה מאותו המעסיק. מבחינת הביטוח הלאומי, ישנה חשיפה לכמות תביעות גדולה מקהל מקבלי הטיפים. יחד עם זאת, עמדת היועץ המשפטי לממשלה שביקש לראות בתשרים הכנסה מדווחת לא התקבלה.
מהותו של הטיפ למלצרים

לא ברור מה השפעת הפסיקה על קצבאות שונות
במידה שיתקבל פסק דין לגבי דיווח על תשרים במערכת, הרי שצריכה להיות השפעה בכך גם על קצבאות הנכות, דמי פגיעה, דמי אבטלה ודמי לידה. כרגע, לא ברור מה תהיה ההשפעה על אלו ומתי תחול. בינתיים, רצוי לתעד את שיעור הטיפים הנכנסים. הכללת הטיפים בבסיס קצבת המלל תהיה טובה בעיקר לחישוב הקצבה לביטוח לאומי.

במידה שיהיה צריך לדווח על תשר
אם ההכנסה מתשר תסווג כהכנסה ממשלח יד, על המלצרים יהיה לפתוח תיק במס הכנסה ידרש מהעובדים הללו לשלם מס ערך מוסף. המסים ישולמו באופן עצמאי ותהיינה השלכות לא פשוטות לסיווג ההכנסה הזה לפי סעיף 2-2 לפקודת מס הכנסה שאינה משולמת בידי המעביד.

ומה לגבי התנדבות?
גמלה בגין התנדבות אשר נבעה מאירוע של התנדבות משולמת בכל מקרה גם אם כעצמאי על פי הגדרה לא שולמה אף מקדמה. מספיק שאדם יהיה רשום כעצמאי כדי להחזיק בזכות לקבלת הגמלה. הבעייתיות הכרוכה בכך ידועה ועדיין לא נפתרה.


עורכי דין לענייני בית הדין לעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני בית הדין לעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תשר / טיפ - בסיס לקיצבה?
סגור