מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » האם טיפ שמקבל מלצר נחשב להכנסה?
מגזין עבודה

האם טיפ שמקבל מלצר נחשב להכנסה?

עבודת המלצרות גורפת רווחים לא מעטים בזכות תשרים שניתנים, כשבכל משמרת כמות הרווח הזה יכולה להשתנות. נשאלת השאלה – האם תשרים שמלצרים מרוויחים בעמל כפיהם נחשבים גם הם להכנסה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/11/201
  • |
  • 17:58
  • |
  • 2134 צפיות

מלצרים מקבלים שכר בסיס מהמעסיקים, אולם יכול להיות שישנן הכנסות נוספות בהתאם לסיכום מול המלצר. כל אלו אינם כוללים את התשרים שהוא מקבל בעקבות שירותו. בפסק דין שנקבע בבית המשפט העליון באמצע שנת 2013, נקבע כי התשר הינו הכנסה של המלצר, לא של המעסיק, ולפיכך הוא זה שחייב בחובת דיווח לביטוח לאומי ולמס הכנסה. בעבר, נקבע בבית משפט עליון כי סיווג ההכנסה של מלצרים מתשרים כהכנסה מעבודה, עליה יתבסס גם חישוב גמלת תלויים שלה זכאים בני המשפחה. 

איך נרשמים תקבולי התשר?
פסק הדין התמקד באופן שבו מנהלים את רישום התקבולים מדמי התשר, ומהן ההשלכות של כך על המעביד מול המוסד לביטוח לאומי, אילולא שולמו דמי הביטוח הלאומי לאורך תקופת העבודה. כאשר בית משפט מעביר את התשר בעצמו למלצר, הוא מאפשר לו לשמור זאת כשכר עבודה ולכן לא נשלל בכך אופיו של תשר כהכנסה של המסעדה. אילולא גבה מקום העבודה את דמי הביטוח הלאומי, האחרון יהיה זכאי לחזור אל המעסיק בהתאם לסעיף 369 בחוק ביטוח לאומי ולתבוע את תשלום ההפרש.

מלצרים – עובדים עצמאיים?
נקבע, כי יש לראות במלצרים עובדים של המסעדה ולא עובדים עצמאיים – לצורך החוק לביטוח לאומי משנת 1995, ולפיכך יש לכלול את ההכנסות מן התשרים בבסיס החישוב לצורך קצבת תלויים לדוגמה. הרי אין במשרה זאת עצמאות שנדרשת במשלח יד ולכן הרשויות מכירות במלצרים כעובדים שעיקר הכנסתם מתשרים. 
זכותו של מלצר ככל עובד

תשרים – הכנסת המעסיק?
הדעות החלוקות בנושא זה הולידו מסקנה, תוך בחינת הנושא המחלק לשניים את אופן קבלת התשר; פעם אחת תשר שניתן מידי המעסיק, ופעם אחרת – קיבל זאת ישירות מן הלקוח. המסקנה היא שתשר ששולם ישירות לידי המלצר ולא דרך המעסיק לא יחשב לשכר עבודה, התשרים הללו שעוברים מיד הלקוח למלצר אינם נרשמים בקופת המקום ולכן אינם חייבים במס. 

במקרים מסוימים – הגדלת סכום הפיצויים
במקרים מסוימים, כאשר גדל סכום הכנסתו של עובד בעקבות תשרים ששולמו דרך המעסיק, המשמעות היא הגדלת הסכום לקצבאות שמגיעות מן הביטוח הלאומי. עדיין, דיני העבודה אינם יציבים בתחום זה ומעלים הזדמנויות להתדיינויות חוזרות בנושא המיוצגות באמצעות עורך דין ביטוח

מאמרים בתחום זה:
הלנת שכר
ימי התלמדות

עורכי דין לתביעת תנאי העסקה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת תנאי העסקה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם טיפ שמקבל מלצר נחשב להכנסה?
סגור