מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » דגשים בנושא חוזה קבלנות בנייה
מגזין נדל"ן ומקרקעין

דגשים בנושא חוזה קבלנות בנייה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2472 צפיות

מערכת היחסים של קונה נכס מול קבלן מושתת למעשה על החוזה מול הקבלן. על החוזה להכיל את כל הנספחים האפשריים, על מנת להבטיח ביצוע יעיל של עבודתו ולשביעות רצונו של מזמין העבודה. החוזה יכלול את הצעתו של הקבלן, את תנאי החוזה לביצוע מבנה ע"י הקבלן, את המפרט הטכני, את כתב הכמויות, התוכניות ותנאים מיוחדים. נוסף לאלו, יצטרף גם נספח 1 (טופס להגשת הצעות או להשתתפות במכרז). המחלוקות מתחילות לצוץ בעקבות מהותו של קבלן (ע"פ סעיף 1 לחוק חוזה קבלנות תשל"ד 1974 נקבע כי הקבלן אינו העובד הישיר של מזמין העבודה).

הגדרה מדויקת של העבודות שהוזמנו
הגדרה ברורה של כל מה שצריך להיות כלול בעבודות הקבלן כולל מה שאינו אמור להיות עשויה להסיר עננים רבים שעלולים להעיב על הפרויקט והרבה פעמים גם מבהירים בשלב מאוחר יותר את העמימות הזו בעת דיון בערכאות משפטיות או בגישור ובוררות – כאשר הגורמים הדנים בהם אינם בעלי ידע טכני בעצמם. כך גם חשוב לחשב את בסיס התמורה המוסכמת על פי החוזה לכל שלב ושלב בעבודה.

תמחורן של עבודות שנוספו
אופן תמחור העבודות שנוספו יכול להיעשות במספר דרכים, כשכל אחת מהן יכולה להיות בעייתית. הדרך הראשונה והמקובלת היא תמחור באמצעות מחירון ידוע וקבוע מראש – החיסרון הוא תמחור של עבודות שלא כלולות באותו מחירון. כמו כן, המחירון לא יהיה רלוונטי אם חישב עבודות שמחירן נקבע אולם לכמויות קטנות. כך אם תגדלנה הכמויות התמחור לא יהיה בהתאם (העלאת כמות הפועלים, רכישת חומרי גלם בכמויות יקרות יחסית ועוד). ישנן עוד דרכים כמו "גב אל גב" וכן קביעת דרך הפעולה לחישוב המחיר מראש.

הכרעה במחלוקות בחוזה
הדרך הטובה ביותר לפתירת מחלוקות היא פשוט למנוע אותן, והדרך לכך היא באמצעות עורך דין חוזים.  רצוי להסתייע בעורך דין אשר בקיא בדיני חוזים לבנייה, כדי שיוכל להוסיף ולחדד מן הידע שלו הקיים בנושא ולהקיף את כל הסיכונים האפשריים לצד אותו הוא מייצג בחוזה.

עורכי דין לחוזי קבלנות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לחוזי קבלנות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא דגשים בנושא חוזה קבלנות בנייה
סגור