מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » פירוק שיתוף במקרקעין
מגזין נדל"ן ומקרקעין

פירוק שיתוף במקרקעין

לכל שותף במקרקעין ישנה זכות לפרק את השותפות בכל עת על פי סעיף 37 א´ לחוק המקרקעין. זה יכול להיות גם התנאי היחיד, מבלי לדרוש או לקבל סעד פירוק השיתוף. ישנן דרכים שונות לפירוק השיתוף כחוק לפי זכותו ברכוש.
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/7/2013
  • |
  • 17:29
  • |
  • 2296 צפיות

לדוקטרינת תום הלב ישנו חלק של ממש כאשר דנים בבית המשפט בפירוק שיתוף במקרקעין. למרות שישנו עיקרון מנחה שבגינו כל שותף יכול לצאת מזכותו במקרקעין בכל עת, עדיין ישנם תנאים שעומדים וקיימים וחייבים להיות ממולאים על מנת שהשותפות אכן תבוא על סיומה. העיקרון שעומד מאחורי הזכות לפרק את השותפות בכל עת נובע ככל הנראה מעצם הבעלות על המקרקעין – ומן הזכות הטבעית במכירת החלק בשותפות כדי להפרד מן הרכוש בכל עת שיחפוץ, אולם הינו מחויב לתנאי תום הלב. 

פירוק בדרך של חלוקה בעין
דרך אחת לפירוק השיתוף היא על פי חלוקה בעין לפי סעיף 39 א' לחוק. כל פי עיקרון זה בזמן החלוקה של המקרקעין כל שותף יזכה בחלקו לפי יחסיותו. במידה ועולה הצורך , בית המשפט יהיה רשאי לפי סעיף 39 ב' לחלק את השותפות בין כולם באופן שווה, כך שיחולו בין השותפים תשלומי איזון בהתאם. 
איך מתבצעת חלוקת מקרקעין ?

פירוק באמצעות חלוקה
החלוקה בעין תתבצע במקרה שבו המקרקעין ניתן לחלוקה. אילו החלוקה אפשרית רק באמצעות תשלומי איזון, בית המשפט יהיה רשאי לחייב באמצעות שיטה זו ולצוות גם על רישום זיקת הנאה במקרה הצורך, בין החלקות. 

פירוק באמצעות מכירה
אילו המקרקעין אינו ניתן לחלוקה ובית המשפט נוכח לדעת כי החלוקה עלולה לגרום הפסד ניכר לשותפים – מקרה אותו רצוי להטיל לייצוג בידי עורך דין מקרקעין, הרי שהמקרקעין יפורקו בדרך של מכירת מקרקעין וחלוקה של הפדיון. 

מקרים מיוחדים בפירוק מקרקעין
יאלו רק לאחד השותפים הייתה מניעה לחלוקה בעין ויש לו בנוסף מקרקעין הגובלים בחלקו המשותף, אולם הסכים לפירוק, הרי שחלקו יצורף למקרקעין הגובלים ויחולקו לפי זה. בנוסף, אילו הייתה מניעה לחלוקה בעין לקצת מן השותפים האחרים יכולים לשלם לשותפים אלו כפי שהיו יכולים להרוויח אילו היו מוכרים לפי סעיף 40 את המקרקעין. 


עורכי דין לענייני פירוק שותפות במקרקעין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פירוק שותפות במקרקעין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פירוק שיתוף במקרקעין
סגור