מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » אל תפטרו לעת זקנה
מגזין עבודה

אל תפטרו לעת זקנה

אפליה של עובדים בעבודה על רקע גיל (אייג´יזם) אינה מוסכמת על פי החוק, אולם עדיין אין זו תופעה חריגה. עיקר האפליה על רקע גיל מופנית כיום כלפי עובדים שהם מבוגרים או מעל לגיל 45. האפליה נעשית פעמים רבות גם ללא קשר לרלבנטיות הגיל למהות התפקיד ולאופיו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 14/10/201
  • |
  • 13:47
  • |
  • 2160 צפיות

שוק התעסוקה המקומי פעמים רבות אינו עושה שימוש בנתונים היתרוניים שיש לאדם ממקצועי ומנוסה בתחומו אשר חצה את גיל חמישים, ופעמים רבות צוות המראיינים מתרשם מן הנתונים של המועמד, אולם מבשרים לו כי לא נמצא מתאים למקום, בעוד המקום צעיר ברוחו. במקרים אלו ודומים, רצוי להיות מוכן מבעוד מועד ומעודכן באשר לחוקים הקשורים לאפליה על רקע גיל במקום העבודה. 

גם בשלב שימור מקום העבודה
עובדים מבוגרים אשר הטמיעו שורשים בחברות ובארגונים המעסיקים אותם עדיין עלולים להיות צפויים לפיטורין, בתוך קבוצת עובדים מקופחת בת נתונים דומים. רבים נאלצים להתמודד עם חסמי התאקלמות בסביבת עבודה חדשנית כמו הסביבה הממוחשבת, ורבים סובלים מן הסטריאוטיפ שהודבק להם, על אף שיש להם ידע לא קטן מן העובדים האחרים בתחומם. פעמים רבות, יותר זול ומשתלם למעסיק לייצר קבוצת עובדים הטרוגנית וצעירה, שהיא לרב בעלת דרישות שכר נמוכות יותר.
עובדים מבוגרים - לעיתים נאלצים להתמודד עם חסמיהתאקלמות

פגיעה בשוויון הזדמנויות במקום העבודה
משרד הכלכלה מעמיד נציבות לשוויון הזדמנויות במשרד הכלכלה. הנתונים לשנת 2013 חושפים עליה בכמות הפניות (של 10% בקירוב) ובסך הכול 925 פניות אודות אפליה במקומות העבודה, ביניהן 9% היו על רקע גיל. נציבות זו היא גוף שיש לו סמכות לאכיפה אזרחית בתחום חקיקת השוויון. באמצעות הנציבות ניתן להפיק חוות דעת משפטיות, להגיש תביעות אזרחיות, לברר אודות תלונות אפליה, לרכוש סיוע בייעוץ משפטי. 

מעט על חוק שוויון ההזדמנויות במקום העבודה
החוק לשוויון הזדמנויות במקום העבודה משנת 1988 מטיל איסור לאפליה על רקע מין, נטיה מינית, הריון, טיפולי פוריות או הפריה חוץ – גופית, מעמד אישי, הורות, גזע, דת ובין שאר קבוצות השייכות קיימת גם קבוצת הגיל. ישנו חוק הגנה על עובדים משנת 1997 הנוגע לעניין תלונה לפי חוק אודות הפרת ההוראות לשוויון הזדמנויות זה, ובמידה שנדרשת התייעצות בתחום, רצוי לפנות לעורך דין עבודה שיש לו התמחות בתחום הזה. אפליה על רקע גיל פוגעת בכבודו של אדם, ועולה לגרום להשפלתו בדרכים שונות – חרב פיפיות למשק, אשר מאבד עובדים מוכשרים רבות מספור עקב סטריאוטיפים שהם בלתי מבוססים. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אל תפטרו לעת זקנה
סגור