מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » דמי מחלה - כמה ימי מחלה מגיע לך ?
מגזין עבודה

דמי מחלה - כמה ימי מחלה מגיע לך ?

חוק דמי מחלה משנת התשל"ו 1976 נועד כדי לאפשר לעובד וכן לבני משפחתו אפשרות לקיום בתקופה שבה העובד אינו יכול לעבוד מחמת מחלה. בנוסף על חוק זה, יש לכלול את הסכם הקיבוצי או את צו ההרחבה שמציב נקודות נוספות בהסדרת דמי המחלה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/10/201
  • |
  • 15:10
  • |
  • 2134 צפיות

עובד שנעדר ממקום עבודתו משום שלא היה כשיר באופן זמני או קבוע בכדי לבצע את עבודתו – וזאת לפי ממצאים רפואיים המראים כי העובד נמצא במצב בריאות לקוי. לא חלה כאן שאלת אשמה והחוק כולל גם מצב שבו העובד ביצע מעשה רשלני שבהמשך לו איבד את כושר עבודתו. על העובד חלה חובה להודיע למעסיקו בעצמו או על ידי נציג מטעמו בדבר היעדרות עקב מחלה. במסגרת זה, יודיע מה תהיה התקופה המשוערת הנוספת להיעדרות. 

אילו החזרים מגיעים לעובד שנעדר בגין מצב בריאות?
יום ההיעדרות הראשון של העובד לא ישולם לו. בימים השני והשלישי להיעדרותו יקבל כמחצית מדמי השכר הרגיל באופן יחסי ליום, ואילו היום הרביעי להיעדרותו יקבל את השכר הנהוג במלואו – וזאת בדרך כלל כנגד המצאת המסמכים המאשרים את דבר מחלתו או את ציון הוראות המנוחה של רופאו.
חשוב לדעת על זכאותך לימי מחלה

לקבל דמי מחלה ממספר מקורות – האמנם?
 סעיף 12א' לחוק קובע הסדר למצב שבו העובד זכאי להחזרים ממספר מקורות בגין מצב בריאותו והיעדרותו עקב כך. החוק קובע כי התנאים שהוסכמו בין העובד למעביד לפי הנוהג במקום העבודה ועל פי תנאי העבודה שהוסכמו בינו לבין המעסיק, יהיה זכאי לדמי מחלה ממספר מקורות על פי אחת מן העילות שאמורות לפי בחירתו. 

כמה ימי מחלה ניתן לצבור?
מכסת ימי המחלה המרבית שניתן לצבור נקבע בסעיף 4א' בחוק דמי מחלה. לפי סעיף זה, תקופת הזכאות לא תעלה על התקופה המצטברת של יום ומחציתו עבור כל חודש עבודה מלא שהעובד הספיק לעבוד אצל מעסיקו או באותו מקום עבודה. זאת החל מן המועד בו חל החוק – ולכל היותר לתשעים ימים ובניכוי התקופה שקיבל דמי מחלה המותרים לו לפי החוק הזה.

צבירת ימי מחלה בהקשר של פיטורין
המעסיק יאשר את ימי המחלה שנצטברו לזכותו על פי החוק ויאפשר לעובד למצות אותם עוד בטרם ינתקו יחסיהם. זאת, כדי שלא לקפח את זכותו הקוגנטית לקבל את ימי המחלה בטרם יהיה יכול לנצל אותם במסגרת העסקתו. כדי לברר בנוגע לקיפוח בנושא זה, יש להתייעץ עם עורך דין עבודה

מאמרים נוספים בתחום:
זכאות לדמי מחלה
זכות לפידיון ימי מחלה שלא נוצלו
חובות המעביד


עורכי דין לענייני בית הדין לעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני בית הדין לעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא דמי מחלה - כמה ימי מחלה מגיע לך ?
סגור