מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פיצויי פיטורים לעובד שנפטר יועברו ליורשיו
מגזין עבודה

פיצויי פיטורים לעובד שנפטר יועברו ליורשיו

שאלת שייכות כספי הפיטורין, מימוש יתרת המשכורת, ימי החופשה וזכויות נוספות הן בסיס רחב לדיונים בבית המשפט, ופעמים רבות יש בה כדי להפריד בין משפחות. רצוי להתעדכן באשר למידע על חוק פיצויי פיטורין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/11/201
  • |
  • 15:06
  • |
  • 2149 צפיות

ב"חוק פיצויי פיטורין", עוסקים בין היתר בפטירתו של עובד – ומה יעשה בכספו ובזכויותיו לאחר מותו, ולצורך כך יש לבחון מי הם השארים החוקיים. "שארים" אינם חייבים להיות יורשים גרידא, אלא יכולים להיות בני זוג של העובד בזמן שנפטר – גם אם היה ביניהם קשר שבין ידועים בציבור. זה יכול להיות גם ילד או אדם אחר שהינו תלוי במבוטח – נכה, מוגבל, צעיר או אחר. במידה שאין למנוח קרובים, ירושתו תופקד בבית הדין האזורי לעבודה ואלו יועברו לשארים על פי קביעת בית הדין. 

פיצויי פיטורין
פיצויי הפיטורין עוברים לעובד שעבר במקום עבודתו במשך למעלה משנה באופן רצוף, כמובן – פרט לחופשת, מחלה, מילואים, חגים וכיוצא בזה. החוק קובע, כי גם עובד שנפטר  יהיה זכאי לפיצויי הפיטורין, ויש לראות בכך כאילו פוטר. לפיכך, השארים של העובד יהיו רשאים וזכאים לפיצויי פיטורין אלו – והשארים הינם בן או בת הזוג שהיו לעובד בזמן שנפטר וילד העובד אשר תלוי במבוטח לצורך גמלאות. 
פיצויים מחושבים מראש

אין זה מעניינו של המעסיק
מעבידים רבים אינם יודעים איך לנהוג בכספו של אדם שהלך לעולמו וכעת יכול להיתבע בידי כמה גורמים. כמו כן, ישנו חשש לתביעה בגין הלנת שכר או הלנת פיטורין באם לא יעביר את הכספים בזמן לגורם הרצוי. על כן, יומלץ להפקיד כספים אלו בקופת בית המשפט, ואת המחלוקת יפתור השפוט על פי הנתונים שהועברו לו באמצעות עורך דין לענייני ירושות או לענייני עבודה שייצג את הצדדים. 

מה עושים עם כספי הביטוחים?
מעבר למשכורתו הרגילה של העובד, יש מקום לדון בשאלת כספי הביטוחים – פנסיה, בריאות, לאומי – וכל אותן התוספות למשכורת. על פי סעיף 147 בחוק הירושה, התשלומים שבתוקף פוליסת הביטוח לא יחשבו לחלק מן העיזבון, ולכן לא יחולקו באופן שבו המשכורת תחולק, אלא רק המוטבים שהזכיר המבוטח בזמן עריכת הפוליסה יהנו מכך. 

מענק פרישה או מוות
לפי חוק פיצויים פיטורין לשנת 1963, עובד שכיר שנפטר, הרי ששאריו יהיו זכאים למענק המוות או למענק הפרישה שלו. יחד עם זאת, על העובד לנקוב בשמות מוטבים גם עם הצטרפותו לקופת גמל או לביטוח מנהלים – ובהם יזכו המוטבים למקרה מוות אותם מינה במעמד החתימה על טופס ההצטרפות. 


עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצויי פיטורים לעובד שנפטר יועברו ליורשיו
סגור