מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » מדוע רצוי לבצע פירוק שיתוף במקרקעין בין יורשים ?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

מדוע רצוי לבצע פירוק שיתוף במקרקעין בין יורשים ?

לא מעט פעמים קורה שאחד הנכסים אשר יורשים מקבלים הוא נכס מסוג מקרקעין. לרוב, הנכס לא ניתן לאדם אחד מן המשפחה אלא למספר קרובי משפחה יחדיו- למשל כל הילדים זכאים לאחוז שווה על דירה או קרקע להפשרה. המצב הזה יוצר לא מעט אי הבנות וקשיים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/12/201
  • |
  • 15:33
  • |
  • 2433 צפיות

עצם העובדה כי קיבלתם במסגרת צו הירושה נכס מקרקעין שיש עליו אחוז שווה של בעלות ע"י כל היורשים, עלול ליצור לא מעט קשיים ואי הבנות. מספיק קשה להיות בעלים יחיד על נכס שכזה, אז לא כל שכן שמדובר ב-3 או 5 בעלים על נכס אחד. מטבע הדברים, היות והוחלט כי יחדיו תהיה בעלות על הנכס, ירושה מעין זו יוצרת מה שקרוי בעגה משפטית שותפות מקרקעין.

למה ממליצים לפרק שותפות מקרקעין על בסיס ירושה?
לא מעט פעמים ריבים משפחתיים מתחילים דווקא בגלל ירושות כאלו. כאשר לאחד יש חלק גדול יותר בנכס לעומת השני ולא ברור למי יש יותר זכויות או מה עושים במקרה של שינוי הדירה או שיפוצה, מתחילים ריבים שעלולים אף להיגרר לתביעות משפטיות בין בני משפחה. לכן, בכדי לשמור על שלום הבית ובכדי למנוע מצב שבו למישהו אחד יש יותר זכויות מהאחרים על הנכס, ממליצים לרוב לפרק את שיתוף במקרקעין זה ולהעבירו לידי ידיים אובייקטיביות שיוכלו ליהנות ולנצל את הנכס. 
פירוק השיתוף לטובת כל הצדדים

כי לכל פעולה תצטרכו אישור של כולם
עוד סיבה ממש טובה בגינה כדאי לשקול פירוק שותפות במקרקעין  היא שכל שינוי, שיפוץ או תיקון שתרצו לעשות, יאלץ אתכם לקבל אישור של כל שאר בעלי הנכס הזה. ואם מדובר בהחלט מהותית יותר כמו למשל הפשרת הקרקע שקיבלתם או הכנסה של שוכר לדירה שירשתם, הרי שכל ההכנסות או בחירת השוכר הפוטנציאלי, יצטרכו לעשות ע"י כל השותפים בנכס. כמו שניתן להבין המצב הזה יוצר סרבול והרבה מאוד כאבי ראש שלא יהיו אם תצאו מהשותפות הזו, ותמכרו את הנכס. 

מומלץ לדון בנושא עם איש מקצוע
כאמור, לא כל מה שמומלץ הוא תמיד כדאי ולכל ירושה יש את הפרטים הקטנים שלה בנושא הזה של מקרקעין. לכן, לקבלת מידע וייעוץ אישי יותר בנושא והאם כדאי לכם להשאיר שותפות זו או אולי לפרקה לטובת שלום בית במשפחתכם, מומלץ לפנות אל עורך דין  שעוסק בתחומים הללו. 


עורכי דין לענייני פירוק שותפות במקרקעין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פירוק שותפות במקרקעין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מדוע רצוי לבצע פירוק שיתוף במקרקעין בין יורשים ?
סגור