מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תביעת ביטוח ונזקי רכוש » מה זה אובדן כושר עבודה?
מגזין תביעת ביטוח ונזקי רכוש

מה זה אובדן כושר עבודה?

בתביעות שונות על בסיס פגיעה גופנית באדם מסוים, מדובר על מושג מרכזי שנקרא "אובדן כושר עבודה". זהו מושג שיש בידו לקבוע את שיעור הפיצויים של אדם בגין מהות וכימות הנזק – לעתים לאורך שארית ימי חייו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/2/2014
  • |
  • 17:32
  • |
  • 1769 צפיות

אדם אשר נפגע כתוצאה ממחלה או מתאונה יכול לפנות לגורמים שונים על מנת לתבוע את נכותו, הנקראת גם "אובדן כושר עבודה". שיעור הנכות שלו יקבע את גובה התגמולים ואת צורתם. זאת, משום שאותו אדם עלול להחמיץ את פוטנציאל ההשתכרות שהיה לו ערב התאונה או המחלה. לצורך קביעת שיעור הנכות, יש לעבור תהליך מוגדר בביטוח לאומי, שבו תובעים את הביטוח באמצעות עורך דין נזיקין אשר דורש הכרה בפיצויים על פי המסמכים שבידו המוכיחים את מידת הנזק הנתבע ואת חוות הדעת הרפואית.

תגמול מחברת הביטוח
ראשית, ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי, שכן כל בגיר מעל לגיל 18 משלם לביטוח הלאומי לצורך מקרים אלו. שנית – ניתן לתבוע מקורות ביטוחיים אחרים כמו למשל את הביטוח הפרטי של אותו אדם נוכח מקרים אלו או את המעסיק (לחליפין – את הביטוח שהוא מפעיל כלפי עובדיו) באם התאונה התרחשה במסגרת העבודה. בכלל זה, אילו מדובר על מסגרת שירות ביטחון - גם אז ניתן לתבוע את המסגרת שבה מועסקים בהתאם. המבוטח יקבל החזרים במקרה של אובדן כושר עבודה עד ליעד מסוים. 
תביעות ביטוח נזקיות

עד מתי המבוטח יקבל תגמולי ביטוח?
המבוטח יקבל תגמולי ביטוח חודשיים עד למקרה שהמבוטח יחלים או יחזור למקום עבודתו, עד למות המבוטח (חס וחלילה), עד לתום תקופת הביטוח או עד לתום תקופת הביטוח שבה המבוטח יגיע לגיל 67 או לגיל הפרישה הרשמי. 

מחלקים את אובדן הכושר לעבודה לשלושה סוגים
הגדרת כושר עבודה נחלקת לשלושה סוגים : אובדן כושר עבודה המשבית את העובד מכל עבודה שהיא, וכאן הכיסוי הוא מצומצם. המקרה השני הוא אובדן כושר עבודה שמפאתו המבוטח לא היה יכול לעסוק בעיסוק סביר שתואם את ניסיונו, השכלתו והכשרתו. המקרה השלישי הוא אובדן כושר עבודה שבעקבותיו המבוטח לא היה יכול לעסוק בעיסוק לאורך 5 שנים (ביטוח שמתאים לסוגי עבודה ספציפיים).

תקופת המתנה
ישנה תקופת המתנה מן הרגע שבו הוא מנדרש להמתין מאז שהוא מצוי במצב של "אובדן כושר עבודה", ועד לרגע שבו הוא זכאי לקבלת התגמול החודשי. זוהי לרוב תקופת המתנה של כשלושה חודשים. 


עורכי דין לתביעת רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מה זה אובדן כושר עבודה?
סגור