מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חובת עריכת שימוע לעובד טרם פיטוריו
מגזין עבודה

חובת עריכת שימוע לעובד טרם פיטוריו

החובה לנהוג בעובד בתום ובהגינות חלה על המעסיק, וזו חובה בעלת תוקף הולך וגובר ככל שמדובר על סיום היחס בין עובד למעביד. בזמן זה חלה חובה לערוך לעובד שימוע לאחר הגשת זימונו ולהותיר לעובד פרק זמן להיערכות לקראתו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/3/2014
  • |
  • 11:38
  • |
  • 1751 צפיות

לאור הכוונה לפטר עובד מכל סיבה שהיא – וגם על רקע של צמצומים במקום העבודה, חלה חובה על המעביד קיים שימוע לעובד. החובה נובעת גם מכפיית שינוי בתנאי העבודה של העובד – שינוי שיש בו הרעה בתנאים – שכן אין לדרוש מן העובד להמשיך ולעבוד (כבסעיף 11 לחוק פיצויי פיטורין) בזמן שהתנאים הופכים מורעים מוחשית כמו למשל הורדת שכר, צמצום משרה וכדומה. במקרה של אי הענקת שימוע לעובד לפני פיטורין או הרעה בתנאים ניתן לפנות לעורך דין עבודה במטרה להבין אם יש עילה לתביעת פיצוי כספי או בסעד אחר. 

המעסיק יכול לחזור בו מכוונת הפיטורין
המעסיק אשר רואה את בהתנהגותו של עובד מין זלזול עלול להיווכח בכך שמקור התנהגותו נעוץ בנסיבות אישיות כמו מילואים, מחלה, היריון וטיפולי פוריות, גירושין או משבר אישי אחר. לעתים, זהו משבר בין העובד למעבידו – אולם מתברר במעמד השימוע כי ניתן לפתור את הבעיה גם ללא פיטורין. במקרים כאלו המעסיק יקח צעד לאחור וימנע מפיטורין של העובד. 
עריכת שימוע לעובד בהתאם לדין

ומה אם העובד מפוטר בכל זאת?
לאחר שיחת השימוע יתקיים דיון פנימי עם המעסיק וההחלטה הסופית תתקבל. גם אם העובד מפוטר לאחר השימוע שנערך לו על פי הסיבות שנמנו במהלך השימוע – על המעביד להודיע לעובד על פיטוריו, לפחות חודש לפני כן אילו העובד נמצא במקום עבודתו לפחות שנה. הוא יכול לשלם לעובד פדיון הודעה מוקדמת – להעניק לו את שכרו החודשי ולפטרו באופן מיידי. 

הכנה לקראת השימוע
ניתן ואף רצוי להתכונן לפני שימוע. חשוב להבין מה הן הסיבות לפיטורין, להתייחס אליהן בענייניות ובמידה שהעובד ביצע טעויות, יהיה יכול להודות בהן ולבקש להשתפר בעתיד. זו תגובה שתנמיך את הסיכויים לביטול הפיטורין. רצוי להעלות לאויר גם הצלחות שנצברו לאורך תקופת ההעסקה. כמו כן, ניתן להעלות על הכתב את הטענות שעומדות בפני המעסיק. ניתן להכין את הטיעונים גם ביחד עם עורך דין שבקיא בתחום, ולהביא לדיון נציג מטעם העובד – קרוב משפחה, עורך דין או נציג של ועד העובדים. 


עורכי דין לייצוג מעסיקים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג מעסיקים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חובת עריכת שימוע לעובד טרם פיטוריו
סגור