מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » מתי מותר ואסור לפטר
מגזין עבודה

מתי מותר ואסור לפטר

עובדים רבים מתפטרים בכל יום, אך כמוהם, ישנם גם כאלה שמפוטרים. המעסיקים יכולים לפטר עובד מתי שיחפצו, אך ישנם מקרים מסויימים בהם המעסיקים לא לוקחים בחשבון את החוק בישראל, שנותן לעובדים הרבה זכויות מול מעבידיהם
  • ארז נעמן
  • |
  • 30/7/2013
  • |
  • 13:34
  • |
  • 2651 צפיות

כל עוד הפיטורים אינם נוגדים את החוק, למעביד קיימת הזכות לפטר את העובד, אך במספר מקרים היא מוגבלת. למשל, ישנה הגבלה על פיטורי אישה בהריון, מפאת חוק שיויון זכויות בעבודה. יתרה מכך, העובדת לא חייבת להיות בהריון, אפילו אם היא בזמן טיפולי פוריות, אסור לפטרה. כמו כן, אסור למעביד לפטר עובד בגלל אפליה, או בגלל דעותיו הפוליטיות, נטיותיו המיניות וכדומה. מתי כן מותר למעביד לפטר? ומתי לא? כל התשובות בהמשך.

הליך פיטורים
על המעסיק חלה החובה לקיום שיחת שימוע עם העובד טרם פיטוריו. מטרת השיחה היא לאפשר לעובד להסביר את טענותיו למעביד וכך לנסות להגן על מקום עבודתו. שיחת שימוש היא זכות יסוד של עובד לקראת פיטורים. שיחה שכזו צריכה להיות שיחה רשמית ועם פרוטוקול, כאשר לאחריה המעביד ישקול את טענות העובד ויקבל החלטה אם להמשיך את עבודתו או לא.
המעסיק חייב לערוך שיחת שימוע בה לעובד ניתנת הזכות להטיח את טענותיו

הודעה לפני פיטורים
אם המעסיק החליט לפטר את העובד, הוא צריך לתת לו הודעה מוקדמת, בדרך כלל של שבועיים מראש. גם אם העובד רוצה להתפטר, הוא צריך להודיע למעביד בתקופה של שבועיים מראש. אגב, תקופת ההודעה המוקדמת ניתנת לוויתור ולקיצור בתיאום עם שני הצדדים.

מתי מגיע פיצויים
עובד שהועסק אצל מעביד בתקופה של 12 חודשים עוקבים, זכאי לקבל מהמעביד פיצויי פיטורים אם אכן פוטר. כמו כן, העובד לעיתים יהיה זכאי לפיצויים גם אם הוא התפטר בעצמו מתפקידו. למשל במקרה שעבר למקום מגורים מסויים, אשר מוזכר בחוק, הרעה בתנאים, מצב בריאותו וכדומה. כמו כן, קיימים מקרים בהם העובד לא יוכל לקבל פיצויים, אם העובד עבר עבירת משמעת, גנב וכדומה.

קראו עוד על פיטורים מהעבודה:

עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מתי מותר ואסור לפטר
סגור