מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » התקופות בהן חל איסור על מעביד לפטר עובד
מגזין עבודה

התקופות בהן חל איסור על מעביד לפטר עובד

לפי דיני עבודה קיימים כמה מקרים, תקופות, בהן חל איסור מבחינה חוקית על פיטורי עובד. הסיבה מדוע התקופות הללו דווקא נבחרו ככאלו האסורות בפיטורין, הן משום שלרוב מדובר בענייני בריאות או בעיות אישיות נוספות שמצריכות זמן רב של היעדרות ממקום העבודה או יציאות תכופות ממנו, דבר שאינו מקובל אצל מי שעובדים במשרה מלאה
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/1/2014
  • |
  • 17:31
  • |
  • 2021 צפיות

"פיטורים" כמשמעותם בחוק נתפסים כהתרת חוזה העסקה לתקופה של 12 חודשים או פחות מכך ע"י המעסיק אשר חתום על חוזה זה ומהווה צד בו. קיימים מספר מקרים בהם אסור לפי החוק לפטר עובד, לא משנה אם מדובר בעובד ישן או עובד בעל וותק. עיקר האיסורים נוגעים להיעדרות מן העבודה בשל מצב בריאותי או משפחתי. אז מהם המקרים הללו? הנה סקירה קצרה של כמה מתוך המקרים בהם לא ניתן לפטר לפי חוק עובד.

בעת מעבר של טיפולי הפרייה
טיפולי הפרייה הם הליך לא פשוט מבחינה נפשית וגם מבחינה פיזית. לכן מי שעוברים טיפולים כאלו בין שמדובר בגבר או באשה לא רק שצריכים לצאת לא מעט מן העבודה לטיפולים הללו וכן לבדיקות המשך בנושא, אלא לעיתים ייקחו גם ימי מחלה מרובים בשם תופעות הלוואי הלא פשוטות של הטיפולים הללו. לכן, ע"י חוק אין לפטר עובדים אלו, בתקופת הטיפולים וגם לא לאחר 150 יום מאז שהתחילו הטיפולים הללו, אלא באישור מיוחד מטעם משרד העבודה. האיסור לפיטורין אינו נוגע לוותק העובד בכל מקרה.
הגבלה על פיטורי עובדים

במהלך הריון או במהלך חופשת לידה
גם כאן, לפי חוק אין לפטר את העובדת. פיטורין בעת הריון נחשבים אפלייה במקום העבודה ועלולים לגרור סנקציות קשות על המעביד. בנוסף, אם מדובר בעובדת מטעם קבלן כוח אדם שנמצאת בהריון, חל איסור עפ"י חוק לגרום לקבלו המעסיק אותה לפיטוריה. מקרה כזה יאושר רק ע"י בקשה מיוחדת ובכפוף למסמכים המעידים שסיבת הפיטורין אינה קשורה או תלויה בהריון. בכל מקרה, נשים רבות שכן פוטרו בעת הריונן, תובעות בגין פיטורים בעת הריון  ותובעות פיצויים והחזרים נוספים בגין כך. לכן מעסיק חכם, גם אם ירצה לפטר את העובדת, עדיף שיחכה עם הליך זה. 


עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התקופות בהן חל איסור על מעביד לפטר עובד
סגור