מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הטרדה מינית בעבודה
מגזין עבודה

הטרדה מינית בעבודה

החוק מגדיר מה הם המצבים של הטרדה מינית כלפי גבר או אישה או בידי גבר או אישה – והחוק מכסה את כל האפשרויות הללו. על מי שהוטרד מינית לבחור אם להגיש תביעה כספית, להתלונן במשטרה או להתלונן במקום העבודה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/3/2014
  • |
  • 12:26
  • |
  • 2093 צפיות

ישנם חמישה מצבים שהוגדרו בחוק כהטרדה מינית: סחיטה באיומים בעלת אופי מיני, מעשים מגונים – כמו חשיפת איברים מוצנעים, הטרדה מינית – הצעות חוזרות ונשנות למוטרד על אף שהראה כי אינו מעוניין וכמו כן אמירות המתמקדות במיניות המוטרד וגם התייחסות משפילה ומבזה בקשר למינו, מיניותו או לנטייתו המינית של אדם. הטרדה מינית היא הפגנת אלימות – אף אם המטריד לא היה אלים באופן פיזי. הוא (או היא) יכול לנצל את מרותו כמעביד, להטריד מילולית ואף באמצעות מבטים. 

החובות החלות על המעביד
להגנתו, המעביד יכול לנקוט אמצעים הנחשבים לסבירים על מנת למנוע את ההטרדה המינית או את ההתנכלות במהלך יחסי העבודה, כשההגדרה להתנכלות היא פגיעה במתלוננים או לתובעים בהטרדה או במי שסייע להם. עליו להמנע מכל מצב העלול להחשב כהצעה או מבדיחות גסות במקום העבודה. זאת, גם אם לא קיימים יחסי מרות ביחסי העבודה. על המעביד לקבוע אופן הגשת תלונה, לטפל בתלונה ביעילות ולעשות ככל שיכול כדי למנוע הישנות הבעיה וגם לקבל את מסקנות הבירור לצורך המשך פעולה. 
מהי הטרדה מינית?

האם כדאי להגיש תביעה כספית או תלונה במשטרה?
רגע לפני נקיטת פעולה, רצוי לפעול בסיועו של עורך דין פלילי המתמחה בתחום הטרדה מינית במקום העבודה. הגשת תלונה פלילית במשטרה מכוונת לחקירה ולעתים גם לעימות על מנת להחליט אם להגיש כתב אישום. יש לקחת בחשבון את נטל הראיה הכבד יותר מבמשפט האזרחי ולהבין מתי המשטרה עלולה לסגור את התיק מפאת היעדר ראיות. 

האם לנהל תביעה נזיקית (כספית)?
תביעה אזרחית תדרוש פיצוי כספי והיא תתברר בבית הדין לענייני עבודה. לעתים התביעה הכספית תסתיים בפשרה עוד לפני שתגיע לדלתות בית הדין. התובע או התובעת יחליטו נגד מי להגיש את התביעה ומה סכום הכסף המבוקש – או האם ללכת לגישור או להסכם פשרה בייצור עורך הדין. יש לראות בכל ההטרדות המיניות עבירה פלילית – יחד עם זאת לא כולן מתאימות לפניה בתלונה פלילית במשטרה. על כן האופציה הכספית יותר נוחה למתלונן על אף שניתן לטפל בכך בכל המישורים.


עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הטרדה מינית בעבודה
סגור