מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » 10 הדיברות למעביד המבקש לפטר עובד
מגזין עבודה

10 הדיברות למעביד המבקש לפטר עובד

גם פרידה בין עובד למעביד צריכה להיעשות באופן מכובד ובהתאם לחוק- לא רק קליטתו למעגל העבודה והעסקתו. בארגונים הגדולים ישנן מחלקות משאבי אנוש שבקיאים בתהליך, אולם בעלי עסקים קטנים ובינוניים לרוב עושים זאת שלא כשורה וחשופים לתביעות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/5/2014
  • |
  • 12:19
  • |
  • 1868 צפיות

פיטורי עובדים אינם מעידים בהכרח על חוסר שביעות רצון מטעם המעביד, אלא פעמים רבות מאפשרים למעביד לנשום לרווחה או לפחות לשרוד באופן כלכלי תוך צמצום מכסת העובדים והחלת שינויים ארגוניים לצורכי ייעול. בתוך כך, הזכויות החוקיות וגם הזכויות הסוציאליות של העובד עלולות להירמס באופן גס כשהזכויות החוקיות והסוציאליות של העובדים המפוטרים הן למעשה הוראות וחובות על פי חוק - לא המלצות. החוק במדינת ישראל בא להגן על העובד מפני מי שיש בידו כוח לקבל החלטות לגביו – וכדי להבין איך ניתן "לעבור את הפיטורין בשלום" ועל פי החוזה שנחתם מול העובד, יש להתייעץ עם עורך דין עבודה

תום לב – מושג בסיסי בפיטורין
כפי שהעובדים אמורים לנהוג בתום לב במהלך העסקתם ולא לחתור תחת מעסיקו, כך גם המעסיק נדרש לתום לב, כשהמעביד מגדיר מה הנורמות והערכים שמקום העבודה מייחס להם חשיבות גבוהה. באופן זה, העובד ידע בדיוק אילו נורמות או עקרונות הופרו, ותחושת העוול עשויה להיחסך ממנו. זו הסיבה העיקרית שמובילה עובדים לשעבר לתבוע את המעסיק, והתביעה דורשת לרוב סעד נזיקי בחיוב פיצויים כספיים.
איך לפטר עובד?

הודעת פיטורין מוקדמת
חשוב לדעת, כי החוק רואה בהודעה מוקדמת לפיטורין משמעות גדולה, ולכן מחייב בה בהתאם לותק העובד. על פי סעיף 8 לחוק הודעה מוקדמת בפיטורין מחייב לתת אישור בכתב על תחילת ההעסקה וגם על סיומה. מעסיק שלא מסר את ההודעה בתוך 14 ימים מיום ההעסקה האחרון של העובד יהיה צפוי לקנס מנהלי מצטבר. 

חובת השימוע
בתי הדין לעבודה תופשים כיום התנהגות הוגנת וסבירה כלפי העובד, אם נערך לו שימוע – גם אם אין זה מחויב על פי החוזה. למעשה, חובת השימוע חלה כמעט על כל סוג של פיטורין – בין אם נבעו מתחום משמעת, צמצום או תפקוד, בין אם נעשו במקום עבודה ציבורי או פרטי או בין אם העובד שעתי, קבוע, חודשי או זמני. גם קיום הליך פגום לשימוע נחשב סיבה לקביעה כי הפיטורין נעשו שלא כדין.


עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא 10 הדיברות למעביד המבקש לפטר עובד
סגור