מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » היטל השבחה – מה זה ולמה משמש?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

היטל השבחה – מה זה ולמה משמש?

היטל השבחה בישראל הוא תשלום שבעל מקרקעין או חוכר לדורות נדרש לשלם על ידי הועדה המקומית שאישרה את התוכנית ובכך הובילה לעלייה בשווי המקרקעין שלו. ניתן לקבוע בחוזה את התשלום על הקונה – זהו הסדר פנימי שאינו מחייב את הועדה המקומית
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/9/2014
  • |
  • 12:56
  • |
  • 3264 צפיות

היטל השבחה הוא מתחום דיני מקרקעין – ומיסי מקרקעין, כשבתחום זה היטל ההשבחה נדרש מבעל המקרקעין או מהחוכרים לדורות באמצעות הועדה המקומית. ההיטל יבוקש עבור עליית השווי של המקרקעין בעקבות האישורים החריגים לתכנית מתאר מקומית או מפורטת, התרת שימוש חורג בנכס או מתן הקלות. בשעת מכירת הנכס, בעל הנכס ירוויח סכום נוסף משום עליית הערך אשר נובעת מהשינוי. בעל הנכס אמור להחזיר את העלויות היחסיות של הפיתוח למדינה. 

מתי נדרשים לשלם את היטל ההשבחה?
במידה שהועדה המקומית מאשרת תכנית בניה אשר כוללת תוספת חדר נוסף, או כשמעוניינים לספח שטח נוסף למבנה, אזיי ערך שווי המקרקעין יעלה באופן משמעותי. השבחתו של הנכס – קבלת אישור תוספת עבור הנכס אשר תעלה את ערכו תיקרא "היטל השבחה". בעל הנכס ישלם אותו ביום קבלת האישור לשינויים בנכס. במידה שמעוניינים שהקונה ישלם את ההיטל, זה יקבע בחוזה המכירה שלו – רצוי לקבוע זאת באמצעות עורך דין, והיתר זה ישולם ביום מימוש הזכויות – במועד שבו התקבל היתר בניה או התרת שימוש חורג בנכס.
כל המידע אודות היטל השבחה

מתן ניתן פטור מהיטל השבחה?
ישנם מקרים בהם יוענק פטור מלא או חלקי מהיטל ההשבחה על ידי הועדה המקומית. כשהנכס נמצא בשכונה אשר מוגדרת כשכונת שיקום, והנכס ישמש למגורים או כאשר ההשבחה היא ביישוב אשר הוכרז כישוב פטור מתשלום מס השבחה (על ידי שר השיכון והבינוי או שר הפנים). ההשבחה יכולה להתבצע במוסד חינוך, בריאות, ספורט, סעד, צדקה או שאינו למטרות רווח, במסגרת הליך פינוי- בינוי, להתאמת נגישות או לטובת בניית ממ"ד. 

על גובה ההיטל
גובה ההיטל יהיה מחצית מעליית שווי המקרקעין – עקב האישור. מועד התשלום יהיה ביום מימוש הזכויות במקרקעין – כלומר – יום מכירת הזכויות במקרקעין, אולם למעט העברה מכוח דין או העברה שהיא ללא תמורה בין אדם לקרובו. מועד החישוב לשווי ההשבחה הוא היום לפיו אושרה תוכנית ההשבחה. 



עורכי דין לנדל"ן מסחרי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנדל"ן מסחרי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא היטל השבחה – מה זה ולמה משמש?
סגור