מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » קבוצת רכישה
מגזין נדל"ן ומקרקעין

קבוצת רכישה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2330 צפיות

קבוצת רכישה הינה התארגנות אנשים פרטיים לצורך רכישה של דבר מסוים במחיר הנמוך מהמחירון. מדובר ביוזמה אלטרנטיבית לבניית דירות ומשרדים לדרך הנהוגה של רכישה מידי יזם. כך ניתן להוזיל את עלויות ההקמה והוזלה בעלויות הדירה באופן בלתי מעורער – החיסכון יכול להגיע לעלויות הקמה נמוכות ב- 15%-25% לפחות. הקבוצה מתארגנת ורוכשת קרקע באזור מסוים, ולאחר מכן מזמינה שירותי תכנון, רישוי ובניה מקבלן חיצוני. בפרק הזה כבר נחסכים הוצאות שיווק, מימון, מע"מ על הבנייה ורווח יזמי.

מבנה הקבוצה המתגבשת
כמות הרוכשים אינה מוגבלת לרוב, ויכולה גם להיות מעל ל-100 רוכשים שונים. באופן כללי, ניתן לחלק את הקבוצה לשני מבנים אופייניים: בראשון, עומד בראש הקבוצה יזם שיאתר את הקרקע לבניה והוא הפונה גם לגיוס החברים לקבוצה באמצעות המדיה ופניה לקבוצות הומוגניות (מנהלים, אנשי קבע ועוד). במבנה זה, כל חבר יממש את חלקו בקרקע שנקנתה ועליו לדאוג כי יקבע עבורו מספר גוש וחלקה ולרישום בטאבו (בהמשך ישולמו כספים להמשך ההליך). המבנה השני והפחות נפוץ הוא קבוצה המאורגנת על ידי גורם מקצועי אשר אמון על התהליך וכך בדרך כלל ישולם לו 10% מן ההון שיושקע בפרויקט (פחות זול).

מיסוי רכישות של קבוצת רכישה
ישנו צורך במיסוי שונה של קבוצות רכישה, לאחר שינוי הגדרת "קבוצת רכישה" שהייתה בהצעת החוק המקורית – כך שהדגש בקבוצה אינו על מספר האנשים כמו שעל קיומו של מארגן המקבל תמורה בעבור ניהול הפרויקט. עד כה היה יתרון במיסוי לקבוצות רכישה ובין היתר במכירת קרקע מאדם פרטי לקבוצת אנשים פרטיים כך שבאותה התארגנות אין חבות מע"מ בהתאם לדין הקיים. ועדת הכנסת המליצה כי מכירת קרקע לקבוצת רכישה תחויב במע"מ בידי בעל הקרקע המוכר (במסגרת תיקון חקיקה של "עסקת אקראי") אלא אם השר החליט אחרת.

כיצד מבוצע החוזה בין חברי הקבוצה?
בין חברי קבוצת רכישה, קיים הסכם שיתוף אשר נחתם באמצעות עורך דין שהינו מסמך יסודה של הקבוצה המגדיר את היחסים בין חברי הקבוצה לבין עצמם וכן בין עצמם לבין גורם מצד שלישי. אותו חוזה יפעל מרכישת הקרקע ועד להשלמת הבניה, מסירת הדירות ורישום בית משותף בטאבו.

עורכי דין לליווי פרויקטים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לליווי פרויקטים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא קבוצת רכישה
סגור