מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » זכויות עובדים במילואים
מגזין עבודה

זכויות עובדים במילואים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2960 צפיות

מטרת שירות המילואים הוא תגבור כוח אדם לצבא בזמן חירום, מכיוון שמדינתנו מאז הקמתה מוגדרת כמצב חירום רוב החיילים שסיימו את שירותם הסדיר בצה"ל מתבקשים גם להמשיך במילואים. שירות המילואים הוא חובה לרוב הגברים ולחלק מהנשים. קיים חשש רב בקרב האזרחים כאשר הם נקראים למילואים מכיוון שהפסקה זו ושירות למדינה פוגע בחיי היום-יום ובייחוד בשגרת העבודה.קיים חשש למעמד האזרחים בעבודתם בעת צאתם למילואים, על כן הוגדרו זכויותיהם של עובדים, שכירים ועצמאים, בתוקף החוק בכדי שפרנסתם לא תפגע ומקום עבודתם יהיה מובטח.

מה הוא התשלום עבור ימי המילואים?
את התשלום על ימי המילואים מחשבים בהקבלה להכנסה שהייתה לעובד בשלושת החודשים טרם הגיוס. את ההכנסה מחלקים ב90 ומכפילים במספר ימי המילואים ששירת העובד. בצורה זו השכר לימי מילואים לא יהיה נמוך ממשכורת מינימום. אם בנאדם לא היה מועסק או עבד באופן עצמאי טרם הגיוס, התגמול על שירות המילואים יהיה בהתאם לשכר מינימום. על המעסיק לשלם את הסכום הנדרש בתאריך בו נהוג לשלם באותו מקום עבודה.

האם ניתן לפטר עובד בגין קריאה למילואים?
התשובה לשאלה זו היא חד משמעית לא. החוק בא לקראת המגוייסים לשירות המילואים ומבטיח להם תשלום על הימים בהם יהיו במילואים. כמו כן החוק אוסר על המעסיק לפטר את העובד בגין יציאה למילואים. בצורה זו לא יכול מעביד לפטר את עובדו, אך ורק במידה וקיבל היתר מיוחד מוועדת התעסוקה. חוק חיילים משחוררים אוסר על פיטור גם בתקופת המילואים עצמה וגם 30 יום לאחריה. בצורה זו נמנע רימוי של המעסיק בעת מסירת סיבת הפיטורין.

מתי יש להודיע למעביד על שירות המילואים?
כל אזרח צריך לקבל התראה של 60 יום לפחות ליציאה למילואים ע"י צו שנשלח מטעם הצבא. על העובד להודיע למעבידו תוך 7 ימים מקבלת הצו בכדי שיוכל להתארגן עם כוח אדם מסודר. אם לא תהיה ההודעה בזמן יכול להשתמש המעביד בעובדה זו כנגד העובד שיוצא לשירות מילואים.


עורכי דין לתביעת תנאי העסקה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת תנאי העסקה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות עובדים במילואים
סגור