מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » התמודדות עם הטרדה מינית במקום העבודה
מגזין פלילי

התמודדות עם הטרדה מינית במקום העבודה

הטרדות מיניות קורות לרוב במקום העבודה, בוא קיימים יחסי עובד מעביד, כאשר בדרך כלל המעביד מנצל את כוחו על פני העובדת. אם עברת הטרדה מינית במקום העבודה, עלייך לנהוג במספר דרכים, אותם נפרט במאמר הבא
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/7/2013
  • |
  • 12:56
  • |
  • 2203 צפיות

הטרדה מינית היא לא בהכרח מגע פיזי או ביצוע מעשים מגונים בין אדם זה לאחר. הטרדה מינית יכולה גם להיות הערה מסויימת בעלת אופי מיני, או אף התייחסות מבזה. כאשר הנושא מגיע לבית המשפט, השופט מתחשב בנסיבות המקרה ובודק אותו לעומק מכיוון שהחוק למניעת הטרדה מינית הוא מורכב ומרחיב את ההגדרה של הטרדה.

מה נחשב להטרדה
ישנם חמישה מצבים אותם מונה החוק שיחשבו להטרדה מינית, גם במקום העבודה וגם מחוצה לו. המצבים שמונה החוק הם:
  1. מעשים מגונים – כאשר עובד או מעביד נוגע בעובדת לשם גירוי מיני ללא הסכמתה.
  2. הצעות בעלות אופי מיני – אם העובדת אינה מעוניית, המטריד ממשיך להפציר בה שתסכים למרות שסירבה, זה יחשב להטרדה. עם זאת, אם המטריד חדל להציע לאחר שהעובדת סירבה בפעם הראשונה, זו אינה הטרדה.
  3. הטרדה באיומים – אם המטריד מאיים בביצוע מעשה מיני במוטרד.
  4. התייחסות משפילה ביחס למיניותו של אדם – לרוב נתקלים בכך בניסיון של מעביד להעמיד את העובדת במצב נחות ממנו.
  5. התמקדות במיניות האדם – הערות חוזרות אשר מתמקדות במיניות האדם ייחשבו להטרדה מינית. אמירות בסגנון: "לא היית צריכה ללבוש חולצה לבנה היום" וכדומה.
מומלץ להתייעץ עם עורך דין טרם הגשת התלונה

זכויות למטריד
לא תמיד התלונות והתביעות שמוגשות כנגע מטרידים הן בהכרח נכונות או לא הוערכו נכון על ידי המתלוננת. תלונה על הטרדה מינית יכולה אף לנבוע ממערכת יחסים אינטימית שהייתה בעבר בין השניים ונגמרו בצורה לא יפה, וכדרך לנקום. למטריד קיימת הזכות להשמיע את טענותיו בפני השופט, או לחילופין, הממונה עליו  במקום העבודה, אם החליטו לסגור את הנושא בתחומי העבודה בלבד. אם הוגשה נגדכם תלונה על הטרדה מינית מומלץ להיוועץ בעורך דין אשר מכיר את החוק למניעת הטרדה מינית על שלל סעיפיו על מנת לקבל מענה מקצועי על זכויותיכם.

 החוק בעבודה
החוק למניעת הטרדה מינית קובע כי בכל מקום עבודה המעסיק מעל ל-25 אנשים יהיה חייב להיות תקנון אשר מציג את עיקרי החוק. כמו כן, על מקום העבודה למנות אדם אליו יוכלו לפנות המתלוננות במקרה שיתקלו בסיטואציה כזו או אחרת. מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני שפונים אל אותו אדם, שכן חשוב לזכור שלרוב התלונות מוגשות נגד אדם בכיר בחברה, ויכולים להוביל לפיטוריה של המתלוננת או להטלת סנקציות שיגרמו לה לעזוב את העבודה מרצון.


עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא התמודדות עם הטרדה מינית במקום העבודה
סגור