מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » פוטרת ללא שימוע?
מגזין עבודה

פוטרת ללא שימוע?

מאחורי השימוע עומדת מטרה שעומדת בקנה אחד עם זכויות היסוד לאדם ועם כללי הצדק הטבעי – כיון שלאדם ישנה זכות לדעת מדוע פוטר ולהשמיע עמדתו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/10/201
  • |
  • 15:16
  • |
  • 2352 צפיות

ישנה זכות שימוע לעובד בטרם פיטוריו, אולם זכות זו אינה קבועה בחוק – אלא זו זכות שמוקנית מזכות פסיקות קודמות בתחום. חובת השימוע – תחילת דרכה בהסכמים קיבוציים שהנהלת החברה נדרשה להתייעץ עם ועד עובדים לפני פיטורי העובד, ולהסביר את הסיבות לפיטוריו באמצעות השימוע. בשימוע ניתנת הזדמנות להעלות את הטענות של העובד. פסיקות בתי הדין בנושא הרחיבו את החובה הזו והחלה אותה גם בשוק העבודה הפרטי. במסגרת הלכות בית הדין לעבודה ניתן לראות שלמרות שהגישה אינה זהה בין כל המגזרים, עדיין עולה החובה לקיום השימוע גם במגזר הפרטי. 

הפרת הליך השימוע
עובד שמפוטר שלא כדין באופן שמונע הליך של שימוע יכול לתבוע בגין כך באמצעות עורך דין לענייני עבודה, אשר יגיש את התביעה לבית הדין לעבודה. עליו לחשוב בטרם הגשת הבקשה מהם הסעדים המתאימים לעניין הזה בחוק – ואלו יכולים להיות בין היתר השבת העובד למקום העבודה – עם פיצוי כספי או בלעדיו, סעד כספי לבדו או סעד כספי שכולל בתוכו פיצוי בגין עגמת נפש. 
פוטרת ללא שימוע? תוכל לתבוע פיצויים!

מהם השיקולים לפיצוי במקרים אלו?
השיקולים המנחים לקראת פיצוי הם הזמן שחלף בין הסכום ששולם לעובד ובין מועד הפיטורין, מה הסיכוי של העובד להמשיך בעבודה אילולא הפיטורין, הותק של העובד, - כיון שעובדים ותיקים נוטים להיות מעורבים יותר במקרים של פיטורין שלא כדין, מעמדו של העובד בארגון וכן שיקולים נוספים שיכולים לעלות. לנגד עיניו של בית המשפט, אמורים להכנס גם שיקולים של הרתעה וכן שיקולים לכינון הצדק. 

מה זה נזק ממוני ומהו נזק בלתי ממוני?
הנזק הממוני נאמד על פי ההפסד של שכר העבודה אשר נגרם כתוצאה מפיטורין בחוסר תום לב, ומאובדן של מקום העבודה. אמת המידה שנקבעת לפיצוי הינה שיעור השכר החודשי של התובע. תקופת הסעד יכולה להקבע גם בהתאם להשקפתו של השופט המטפל בנושא, ולעתים גם יכולה לעל פי מידת חוסר תום הלב. נזק בלתי ממוני הוא נזק שכרוך בעשיית אי צדק ככל שאי הצדק גדול יותר, הביטוי לכך יתממש באמצעות סכום פיטורין גדול יותר. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פוטרת ללא שימוע?
סגור