מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » מדריך לרכישת דירה - תחילת הדרך
מגזין נדל"ן ומקרקעין

מדריך לרכישת דירה - תחילת הדרך

רכישת נכס כמו דירת מגורים יכולה להיות העסקה הגדולה ביותר של אדם, מבחינת מרכיבים לבדיקה, זמן קבלת המוצר וכמובן – התשלום עבור כל הפרויקט. ישנן התחייבויות שונות עבור הבנק והספקים, וחשוב לצמצם את הסיכונים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/10/201
  • |
  • 15:37
  • |
  • 2087 צפיות

תהליך רכישת דירה הוא תהליך מורכב, בו באים בקשר עם ספקים ואנשי מקצוע שונים, הצעות מחיר, בדיקות כדאיות רכישה, בדיקות אפשרות לקבלת הלוואת משכנתא ועוד. מכאן, אך טבעי יהיה לחתור לחסוך בהוצאות, אשר מסתכמות במאות אלפי שקלים – שווה ערך למשכורות חודשיות של שנים רבות – וגם עשרות שנים. פעמים רבות, החיסכון בא דווקא על חשבון המשבצת של עורך הדין, זה שאמור להיות אחראי לשלל ההסכמים והחוזים ולדאוג לזכויות הרוכש והנכס.

לערוך זיכרון דברים
זיכרון דברים בעסקאות נדל"ן מהוות התחייבות ראשונית, אולם לא ניתן לתבוע מכוח זיכרון הדברים. בדרך כלל עריכתו של זיכרון דברים יגובה בהגשה של בקשה לאכיפה של חוזה זיכרון דברים. בעת שגובה בכך, הפרת החוזה תלווה "צו עשה" מאת בית המשפט שיכול לחייב בקנס כספי או בהעברת הליך המכירה למסילות הרצויות.

בדיקת הנכס בזמן רכישת הדירה
הקונה ינקוט במשנה זהירות כאשר ידרש ממנו לחתום על חוזה שבו הוא מצהיר כי טרם קניית הדירה בדק את מצבה ואין לו טענות, לרבות האפיון שחל עלי במשרדו של מהנדס העיר. כדי להתגבר על מכשולים בחוזה זה, ניתן להוציא נסח טאבו ולבדוק מי הבעלים הרשום, לבדוק בלשכת מהנדס העיר מספר דברים – שאין על הדירה צו הריסה, הדירה בנויה על פי היתר, ללא חריגה ולפי התב"ע. 
לרכוש דירה בראש שקט

בדיקות נוספות
חשוב לבדוק עוד אצל רשם המשכונות כי אין משכון על הנכס או האדם שמוכר את הדירה, וכן רצוי לבדוק בוועדה המקומית מהן זכויות הבניה לאותו נכס. רצוי לבדוק ללא כל קשר מהן תוכניות הבניה העירוניות לטווח השנים הקרובות בסביבה, על מנת שתוכנית לרכישת דירה עם נוף לא תסוכל בסופו של דבר באמצעות בניין המסתיר את אותו נוף, כשבינתיים הרוכש סובל מרעשי הבניה ומהשלכות ההליכים של הבניה. 

עריכת החוזה
חוזה רכישת הנכס יתבסס על ההסכמות הברורות שהועלו בזכרון דברים ובכלל; יש להזכיר את שווי העסקה, מועד פינוי הדירה, מה שנשאר בדירה ומהם מועדי התשלום ואופן ביצוע התשלומים. עד לעריכת החוזה הסופי, לרוב עורכי הדין יערכו מספר טיוטות עד שההסכם יהיה מוסכם על כל הצדדים. 


עורכי דין לקניית דירה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לקניית דירה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מדריך לרכישת דירה - תחילת הדרך
סגור