מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » שלבים בביצוע ומימוש של תמ"א 38
מגזין משרד הבטחון

שלבים בביצוע ומימוש של תמ"א 38

ועדת ההיגוי הממשלתית הציגה בחודש מרצ. 2005 את התחזיות בנושא היערכות ארצית לקראת רעידת אדמה אפשרית כשהממשלה החליטה לאשר את תוכנית המתאר הארצית בה מחזקים מבנים מפני רעידת אדמה – תוכנית תמ"א 38.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/12/201
  • |
  • 17:11
  • |
  • 1946 צפיות

תקנון הקיים עוד משנת 1975 מחייב עמידת מבנים חדשים מפני רעידות אדמה אפשריות, אולם התקנון אינו חל על מבנים הקודמים לשנה זו. תוכנית המתאר הארצית באה "ליישר קו" ולחזק גם בניינים שהוקמו עוד לפני כניסתו של התקנון לתוקפו כדי למנוע קריסת בניינים ופגיעה בנפש. זו נקראת גם תוכנית תמ"א 38. התוכנית הזו מחייבת עמידה בקריטריונים וגם מימוש של מספר שלבים מובחנים. לשלבים המובחנים ישנה משמעות גם כדי למנוע את נפילתם בפח של הדיירים החדשים שלא בדקו את הנושא לעומקו. 

בדיקת מהנדס
השלב הראשוני הוא בדיקה של המבנה על ידי מהנדס קונסטרוקציה בעל תעודה מתאימה – ובכך ימליץ על שיטות לחיזוקו. אמנם שישנן שיטות רבות ושונות לחיזוק הבניין, אולם רק בודדות מהן מתאימות לסיכון מפני רעידות אדמה הקיים בישראל ולבניינים שבה. המהנדס יבחן באם המבנה עומד בהנחיות המועצה הארצית לתכנון ולבנייה.
תהליך תמ"א 38

חוות דעת על ידי המהנדס
השלב הבא יהיה לכתוב חוות דעת על ידי אותו מהנדס שבדק את המבנה, או כל בעל מקצוע אחר שבידו לבצע בדיקה זו. באמצעות חוות הדעת ניתן יהיה לבחון את נושא הזכויות הנוספות לבניה. בחוות הדעת יפרט על המלצותיו ועל הפתרונות האפשריים למימוש זכויות הבניה – כמו הרחבת דירות, הוספת מעלית, יחידות ועוד.

הערכת עלויות – מה היא כוללת?
הערכת העלויות בוחנת את כל ההיבטים של הפרויקט מבחינה פיננסית, כאשר על פי כן יבחן אם התוכנית משתלמת, מתאימה ובטוחה לכל הצדדים. יש לקחת בחשבון את העלויות, ההיצע והביקוש של נכסים באזור, וכן יש לכלול בכך גם מסים, היטלים ואגרות מטעם אותה רשות מוניציפאלית שבה הפרויקט מתנהל. 

לתכנן נכון את התמ"א
יש לתכנן את התוכנית המפורטת על ידי מהנדס ואדריכל, להביא אותם לידי אישור מול כלל הגורמים ולהוסיף גם בקשה להיתר מול הרשות המקומית. תכניות אלו מסייעות להוציא לאור את פרויקט הבניה – וזה שלב שמעכב תוכניות בניה רבים, כיון שישנם סבבי אישורים שוב ושוב וכל שינוי בתוכנית המקורית יחייב תכנון מחדש של נושא הבנייה. לאחר מכן, תצא לפועל תוכנית הבניה. 


עורכי דין לענייני תמ"א 38
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תמ"א 38. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שלבים בביצוע ומימוש של תמ"א 38
סגור