מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » כיצד מנהלים פרויקט תמא 38
מגזין נדל"ן ומקרקעין

כיצד מנהלים פרויקט תמא 38

רבים מאיתנו שמעו את המונח "פרויקט תמא 38" ושאלו עצמם מהו בעצם אותו פרויקט? למי הוא מתאים? המאמר שלפניכם עושה קצת סדר בנושא ומאפשר לכם ללמוד אודות תחום זה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 31/10/201
  • |
  • 17:29
  • |
  • 2246 צפיות

פרויקט תמא 38 נועד לחיזוק בניינים ישנים ורעועיים במטרה להכשירם ולהכינם לעמוד בפני רעידות אדמה. פרויקט תמא 38 כולל בתוכו גם זכויות בניה והגדלת שטח הבניין ובפועל בתמורה לחיזוק הבניין זוכה מבצע הפרוייקט, לרוב מדובר בקבלן ו/או יזם, בזכויות בניה גדולות משהיו בעבר ובכך כל הצדדים יוצאים כשידם על העליונה. מבצע הפרוייקט יכול אף לבצע בבניין שיפוצים, תיקוני וייפוי של המראה בהתאם למסוכם בין הצדדים.

שלבים בניהול פרוייקט תמא 38:
ניהול פרוייקט תמא 38 הינו הליך מורכב ולעיתים מסובך עד מאוד, הוא כולל מספר שלבי פעולה הנדרשים לצורך קיום ההליך: ראשית, יש צורך בהסכמה של כלל דיירי הבניין, אך במקרים מסויימים ניתן להסתפק בהסכמה של מרבית דיירי הבניין. שנית, יש לקבל את חוות דעתו של מהנדס מומחה אשר יקבע מהי השיטה המתאימה ביותר לחיזוק אותו בניין. יצויין כי על החיזוק לעמוד בסטנדרטים מחמירים ובתקנים גבוהים. במקביל על מנהל הפרוייקט לבחון אילו זכויות בנייה חדשות ברצונו להוסיף ולקבל את כלל האישורים הנדרשים בגינם. עוד יש לבחון את שאלת הזכויות של כלל הדיירים בדירותיהם, שכן ישנם סיטואציות משפטיות שעלולות לעכב הליך זה כגון הערות אזהרה על חלק מנכסים ועוד.
ניהול נכון של תמא 38

אפשרויות לניהול פרוייקט תמא 38
בפני הדיירים ובעלי הבתים עומדות מספר אפשרויות בבואם לבחור מנהל פרוייקט. אפשרות ראשונה הינה להעביר את הניהול לחברה המתמחה בניהול פרויקטים דוגמת פרוייקט תמא 38, בתמורה לעבודה תקבל לידיה חברת הניהול את זכויות הבנייה ובכך תרוויח את עמלה. אפשרות שניה היא להתקשר החל משלב זה עם חברה קבלנית, החברה הקבלנית היא שתהיה אחראית להתקשרות עם כל בעליי המקצוע

ליווי משפטי של עורך דין המתמחה בתחום
בעת ביצוע פרוייקט תמא 38 חשוב מאוד להשתמש בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום זה. עורך דין ידע לסייע, להכווין ולהדריך אתכם לדלג מעל המכשולים המשפטיים האפשריים. ליווי של עורך דין במקרים רבים אף חיוני להצלחת התהליך עצמו. 



עורכי דין לענייני תמ"א 38
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תמ"א 38. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד מנהלים פרויקט תמא 38
סגור