מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הפליה בעבודה על רקע מוצא
מגזין עבודה

הפליה בעבודה על רקע מוצא

במדינת ישראל הפלייה על רקע דת, גזע או מין הינה עבירה על החוק אשר במקרים מסויימים גוררת ענישה פלילית עניפה. אך מה בדבר הפלייה לא מוצדקת על רקע מוצא אתני, האם יקבע בית המשפט פיצוי כספי לאדם שהופלה על רקע מוצאו במקום עבודתו?
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/1/2014
  • |
  • 15:26
  • |
  • 1848 צפיות

פרטי המקרה מדברים על צעיר ממרכז הארץ, בעל השכלה אקדמאית וניסיון מעשי רב בתחומו, אשר ביקש להתקבל לעבודה. כבר בשלב בחינת קורות החיים הוחלט לפסול אותו ממועמדותו ואף לא לזמנו לראיון על אף שעמד הוא בכלל דרישות התפקיד. מספר ימים לאחר ששלח הצעיר את קורות חייו, התקשר לברר באשר למועמדותו וקיבל תשובה חד משמעית שכן המשרה אינה אקטואלית על אף שהיא עדיין הייתה מפורסמת. 

קיומה של אפלייה פסולה
לאחר שקיבל תשובה לפיה אין המשרה רלוונטית עוד, שלח הוא את קורות חייו בשנית, אלה שהפעם שינה את שמו לשם אחר אשר אינו מסגיר את מוצעו המזרחי. זמן קצר לאחר שליחת קורות החיים ייצר עימו קשר נציג החברה והזמין אותו לראיון עבודה. כבר בשיחה זו התבקש הצעיר להעביר שמות של ממליצים, דבר אשר אילץ אותו לחשוף את זהותו האמיתית. התובע, שהבין שהופלה על רקע מוצאו הגיש תלונה למשרד התמ"ת. משרד המת"ת ערך חקירה קצרה וסגר את התיק בטענה כי התלונה אינה מעלה עבירה. בשלב זה החליט התובע לפנות לבית הדין לעבודה בתביעת פיצויים כספית כנגד אותו מעסיק בטענה כי הופלה בניגוד לחוק שיוויון הזדמנויות בעבודה.
הפלייה שלא כדין

תביעה כספית כנגד המעסיק המפלה
לתביעתו של התובע התווספה עמותת שיח חדש אשר פועלת נמרצות למען שיח דמוקרטי ורב תרבותי (הקשת הדמוקרטית המזרחית) ותפקידה הוא למגר תופעות מסוג זה בהן מופלה אדם עקב מוצאו. בית הדין האזורי קיבל את התביעה וקבע כי אכן הופלה התובע לרעה בניגוד להוראות החוק בעקבות מוצאו המזרחי ופסק כי התובע יקבל את הפיצוי הכספי שביקש, ללא הוכחת נזק- פיצוי בסך 50,000 ₪. 

ייעוץ משפטי במקרה של הפלייה
על אף שעקרון השיוויון הינו עקרון בסיסי ויסודי בשיטת המשפט הנהוגה בישראל, גם כיום ישנם מקרים רבים בהם אנו מתמודדים עם סוגיות שכאלה. במידה ונקלעת לסיטואציה בה הופלת לרעה מכל סיבה שהיא, חשוב להיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום זה. עורך דין מקצועי יידע להכווין ולהדריך את הנפגע כיצד לפעול בדרך שהכי תטייב עימו.


עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הפליה בעבודה על רקע מוצא
סגור