מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חופשת לידה לגברים
מגזין עבודה

חופשת לידה לגברים

בעבר זה לא היה נהוג, אך כיום זהו עניין מקובל ביותר שגברים יכולים לצאת לחופשת לידה כמו כן. רק מה? אליה וקוץ בה שכן החוק אינו מתיר לשני בני הזוג להיות בחופשת לידה, ואם הגבר מחליט לצאת לכזו, על האישה להחליט מראש ולהסכים לקצר את שלה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/1/2014
  • |
  • 17:09
  • |
  • 2468 צפיות

החוק לגבי חלוקה של חופשת הלידה בין הגבר והאישה נכון ותופס גם על שכירים וגם על עצמאים. החופשה צריכה להילקח עד 6 שבועות מיום הלידה ובתנאי כאמור שהאישה החליטה לקצר את חופשת הלידה שלה לטובת העניין. בנוסף, לפי החוק, מעתה לא רק הנשים זכאיות לדמי לידה בעת חופשת הלידה, אלא גם גבר שהחליט להשתמש בזכות זו ולצאת גם הוא לחופשת לידה. 

כיצד מעבירים את זכות חופשת הלידה לגבר?
בכדי שגבר יוכל להיות זכאי לדמי הלידה וחופשת הלידה, על האישה להיות זכאית לתשלום דמי לידה ל-12 שבועות לפחות כתנאי ראשוני. בנוסף, על האישה להצהיר בכתב כי היא מסכימה על קיצור חופשת הלידה שלה בתמורה לחופשת לידה לבן זוגה.  כמו כן, יש להוכיח כי אכן האישה חזרה לעבודה, וכי העובד בין שהוא עצמאי ובין שהוא שכיר שילם קודם לכן דמי ביטוח לאומי כנדרש בחוק. 
האם הגבר יכול לקבל חופשת לידה?

החוק מתגמש לטובת המינים
כאמור חידוש חופשת הלידה גם עבור הגבר, הוא חידוש מן השנים האחרונות שנובע מן הרצון ליצור כמה שיותר שיווין בין הגבר והאישה בכל תחומי החיים. מדובר בזכות שאמורה לסייע לאב הטרי להתקרב לתינוק שנולד ולסייע לאם לשוב לאיתנה ולקריירה שלה שנקטעה בשל הלידה. יחד עם זאת, גם במקרה זה יש תקנות, חובות וזכויות, ובכלל זאת גם מתן חופשת לידה ללא תשלום. 

ומה קורה שלא מקבלים דמי לידה או שהאשה מפוטרת בשל החל"ד?
במקרה שבו אישה פוטרה בשל בחירתה לנצל את מלוא חופשת הלידה שלה או שלא התקבלו דמי לידה כפי הנדרש בחוק לגבר או לאשה שיצאו לחופשת לידה, יש לכם זכות לדרוש זאת מן המעביד. איך עושים זאת ומהם חידושי התקנות והחוקים בנושא, תוכלו לבדוק לעומק באמצעות עו"ד לענייני עבודה המתמחה בעניינים הללו. 


עורכי דין לענייני פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חופשת לידה לגברים
סגור