מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » מדוע אי רישום הערת אזהרה מונע עסקאות?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

מדוע אי רישום הערת אזהרה מונע עסקאות?

הערת האזהרה בטאבו מפרטת התחייבות, שמשמעותה היא התחייבות של בעל הנכס לבצע עסקה במקרקעין או הערת אזהרה שבה בעל הנכס התחייב שלא לבצע עסקה בנכס. כך הקונה הפוטנציאלי יודע מה מצב הנכס שהוא ירכוש במיטב כספו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/2/2014
  • |
  • 15:40
  • |
  • 1941 צפיות

לרוכש ישנן זכויות במקרקעין שמוגנות באמצעות הערת האזהרה שרשומה בטאבו – מאגר הנכסים שבו הנכס רשום. האזהרה תופיע לאורך הזמן מאז כריתת חוזה המכר ועד לזמן רישום הזכויות בנכס בטאבו. זאת, משום שבעסקאות מקרקעין – בשונה מעסקאות טובין, יש פרק זמן ארוך שבין מועד רכישת הזכות ובין מועד רישום הזכויות על שמו של הקונה ומועד קבלת החזקה בו. ההליך האחרון יסיים את עסקת מכר המקרקעין. 

מטרה עיקרית של הערת אזהרה
יש כמה מטרות לכתיבת הערת אזהרה אולם הסיבה העיקרית לפי סעיף 126 לחוק המקרקעין – מעבר לכך שהיא מעניקה הגנה על האינטרס של רוכש הנכס מפני עסקאות סותרות או נוגדות באותו הנכס. הרישום – מקומו להראות כי קיימת זכות בנכס שאמורה למנוע מן האחרים להקלע מסיבה כל שהיא לפעולה חופפת. 
משמעות אי רישום הערת אזהרה

מטרה נוספת
מטרה נוספת לרישום הערת אזהרה לצד הרישום על הנכס היא מניעת עריכת עסקה נוספת על ידי בעל הנכס עם אדם אחר. ניתן יהיה להתקשר עם אדם אחר מאשר האדם שעימו נעשתה כבר עסקה רק על פי צו בית המשפט, לפי סעיף 127 א´ לחוק המקרקעין בו כתוב כי לא תיעשה עסקה סותרת לכך כל עוד ההערה לא נמחקה. 

ניתן לרשום קונה פוטנציאלי נוסף
גם לאור קביעת סעיף 127א´ בחוק המקרקעין בו נקבע כי אין לרשום הערת אזהרה סותרת את תוכן הערות האזהרה, עדיין העסקה הזו תסתיים לאחר שיערך רישום בטאבו על שמו של הקונה. עדיין ניתן לרשום בהערה נוספת את הקונה הפוטנציאלי הנוסף, כיון שלא מדובר עדיין על עסקה. יחד עם זאת, אם ישנן טענות של הקונה כלפי המוכר או להיפך, יש לפנות לבית המשפט באמצעות עורך דין ולא ללשכת המקרקעין.

כל אחד רשאי לפנות ללשכת רישום המקרקעין
כל אדם יכול לגשת ללשכת רישום המקרקעין, ותמורת תשלום של בולי הכנסה ניתן לקבל פירוט מלא – מי הם בעלי הדירה. הקונה הזהיר יבדוק אם ישנה משכנתה על הדירה, אם ישנם עיקולים על הזכות בדירה או אם ישנה התחייבות כלפי קונה אחר. 


עורכי דין לנדל"ן מסחרי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנדל"ן מסחרי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מדוע אי רישום הערת אזהרה מונע עסקאות?
סגור