מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » האם עובד המתפטר מיוזמתו זכאי לפיצויי פיטורים?
מגזין עבודה

האם עובד המתפטר מיוזמתו זכאי לפיצויי פיטורים?

את הזכויות של עובד לגבי פיצויי פיטורין, גם אם התפטר מעבודתו ביוזמתו, ניתן לבדוק מול החוזים השונים שבאמצעותם הוא מועסק. לעתים קרובות מועסקים רבים אינם מודעים למכלול הזכויות – ורצוי לבדוק זאת מול עורך דין עבודה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/12/201
  • |
  • 17:44
  • |
  • 2189 צפיות

לפי החוק, ישנה התפטרות של עובד אשר מוכרת כדין פיטורין שגוררים פיצויים בהתאם. תקנות פיצויי פיטורין הדנות במקרה זה נעוצות בחוק פיצויי פיטורין משנת 1964 כשהתיקונים לחוק נוספים בכל תקופה על פי הצורך. על פי ההוראה המרכזית בחוק פיצויי הפיטורין בסעיף 1(א), עובד שיש לו ותק בעבודתו לפחות שנה אחת ברצף או אצל אותו המעביד, זכאי לקבל ממעבידו שפיטר אותו פיצויים לפי תנאי החוק. נוספים לכך תנאים בהם המועסק יקבל פיצויים גם אם יתפטר מיוזמתו. 

התפטרות בגין מצב בריאותי לקוי או אלימות במשפחה
אילו עובד מתפטר ממקום עבודתו בגין מצב בריאותי לקוי כמו גן מצב של קרוב משפחה (על פי סעיף 6 בחוק פיצויי פיטורין) במצב בריאותי לקוי – לאור תנאי העבודה והממצאים הרפואיים לרבות הורה, או מקרים של אלימות במשפחה ונטישת מקום המגורים לטובת מעון לנשים מוכות – יש בכך כדי לראות בהתפטרותו או בהתפטרות הדין פיטורין.
התנאים הנדרשים לפיצויי פיטורין

התפטרות עקב העתקה של מקום המגורים
לפי החוק ישנו מספק של מקרים בהם העתקה של מקום המגורים יכול להעניק זכות לפיצויים, כמו למשל העתקת מקום המגורים לדירת בן הזוג, בתנאי שמקום המגורים החדש רחוק יותר מן המצב הקודם והמרחק ביניהם הוא 40 קילומטרים לפחות. נוסף לכך, העתקת מקום המגורים מישוב לא חקלאי לישוב במקום פיתוח לפי התקנם שנקבעו בתקנות גם יזכו בדמי פיצוי.

אי חידוש חוזה עבודה
אילו העובד היה מועסק לתקופה קצובה בלבד ותקופת ההעסקה הסתיימה כשהמעסיק לא הציע לעובד להמשיך ולחדש או להאריך את ההסכם (כשההצעה אמורה להינתן לפחות שלושה חודשים לפני מועד תום תקופת החוזה) – אזיי מגיעים לו פיצויי פיטורין. כמו כן, גם התפטרות בגין התנדבות לשירות לאומי או זמן קצר לפני גיוסו לשירות סדיר צבאי, בתי הסוהר או משטרת ישראל מזכים בפיצויי פיטורין. לכך נוספים מקרים נוספים בהם ניתן לדון עם עורך דין לענייני עבודה, כמו עובד שנבחר לתפקיד ציבורי ועוזב את מקום עבודתו הקודם. 

לעוד מאמרים בתחום:

עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם עובד המתפטר מיוזמתו זכאי לפיצויי פיטורים?
סגור