מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » סירוב העלאת שכר-מזכה בפיצויי פיטורים?
מגזין עבודה

סירוב העלאת שכר-מזכה בפיצויי פיטורים?

כל אחד מאיתנו העוסק כשכיר בחברה כלשהי נאלץ להתמודד עם המחשבה של האם מגיעה לי העלאה בשכר? האם סירובו של המעביד להעניק לי העלאה בשכר כמוה כהרעת תנאים? בפועל התשובה לשאלה זו הינה מורכבת ולא חד משמעית.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/12/201
  • |
  • 16:40
  • |
  • 2987 צפיות

אחד מן הנושאים עליהם תמיד עובדים נותנים מחשבה ותשומת לב רבה הינו - האם סירוב להעלאת שכר כעבור תקופה ארוכה של עבודה במקום עבודה מסויים, נחשב לעילה להתפטרות שניתן לתבוע בצידה גם פיצויי פיטורין? ובכן, חוק פיצויי פיטורין לא מתייחס לעניין זה באופן ישיר ועל כן נבחן את הפסיקה והנוהג בארץ על מנת לקבל אבחנה של ממש. בפועל, סירוב להעלאת שכר אינו נכנס לקטגוריה של "הרעת תנאים" ועל כן לא ניתן יהיה לתפטר בגין עילה זו ולקבל פיצויי פיטורין.

למה יתכן שבמצב כזה מגיעים פיצויי פיטורים?
פיצויי פיטורים הם חובה הניתנת לעובד אשר פוטר כעבור שנת עבודה ויותר. אולם, המחוקק החליט באחרונה שגם מי שהתפטר בעוון הרעת תנאים בעבודה  זכאי לקבל פיצויי פיטורים. ההחלטה הזו גררה אחריה הרבה אופציות לדיון וחלונות לתבוע את המעביד יותר מפעם. אחת מן האופציות הללו הוא הסירוב להעלאת שכר. האם ניתן לומר כי סירוב זה מהווה הרעת תנאים? שאלה טובה, ואם יש לכם עו"ד לדיני עבודה  טוב מספיק, הוא ורק הוא יוכל להוכיח כי אכן מדובר בהרעת תנאים ולא התקטננות מצידכם.
עילות פיטורים המזכות בפיצוי

מה אומר בית הדין על הנושא?
מבחינת בית המשפט, ונעזוב כרגע בצד את הטיעונים המבריקים של עורך הדין  של כל אחד מן הצדדים, סירוב להעלאת שכר אינה נחשבת כעקרון להרעת תנאים. מצבו של העובד בתפקידו או במקום העבודה אינו עובר זעזוע לרעה בשל חוסר הסירוב להעלות שכר, הדבר גם אינו מסכן את מקומו של העובד באופן ממשי בחברה וגם לא מהווה פגיעה בזכויות הסוציאליות שלו. לכן, קשה מאוד לשכנע את בית הדין שאכן מדובר בהרעת תנאים ממשית. 

מתי הדין כן יתפוס?
יתכן ותצליחו לשכנע את בית הדין וגם זה נתון להתייעצות מול איש מקצוע בנושא, כי אכן אי העלאת השכר מהווה הרעת תנאים עבורכם, אם מדובר במשכורת שאמורה להאכיל לפתע משפחה שלמה ולא רק שני בני זוג, או אם עבדתם בנשי עבודות ובאחץ הפסקתם ומדובר כאן במקור ההכנסה הכללי שלכם והיחיד.  


עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעות פיצויי פיטורין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סירוב העלאת שכר-מזכה בפיצויי פיטורים?
סגור