מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » האם משתלם לקנות כיום דירה על הנייר?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

האם משתלם לקנות כיום דירה על הנייר?

מכירת דירות עוד בשלב התכנון שלהן הוא דבר מקובל ומטרתו בין היתר הבטחת הקונים לפרויקט, השגת מימון בנקאי בקלות והשגת מימון ראשוני עבור הקבלן לפרויקט. מה המשמעויות והאם זה משתלם כיום לקנות דירה על הנייר?
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/2/2014
  • |
  • 16:29
  • |
  • 2104 צפיות

התחזיות המבשרות על עליה נוספת במחירי הדיור ויוקר המחיה מביאים רוכשי דירות למגורים לקנות דירות על הנייר, בעוד שזו עסקה שמוזילה באופן משמעותי את המחיר של הדירה מאשר שלבי בנייתה הסופיים. הקבלנים מעמידים מספר מוגבל של דירות אלו למכירה במחירים מוזלים, והסיכונים בכך עבור הרוכשים גדולים: רכישת נכס שאין לו או לא יוענק לו היתר הם רכישה של אופציה בכסף רב, אשר לא תהיה ממומשת. יכול להיות שהקבלן יכנס לחובות ולא יסיים את פרויקט הבניה כמו למשל בפרשת חפציבה המפורסמת או מלכודות אחרות. 

ניסיון לצמצם סיכונים
גם אם רוכשים דירה על הנייר שאין לה היתר, יש להתעקש על תשלום לעורך דין מלווה ולא לקבלן עצמו. חשוב להוסיף עוד סעיף בחוזה שבו מובטח כי הכסף יוחזר ללקוח במידה שלא יתקבל היתר בניה בתוך פרק זמן מוגבל. עורך דין שימונה באופן יזום על ידי הלקוח יכול לדווח באם הרכישה כבר בוצעה, היכן עומד היתר הבניה, האם מדובר על הסכם קומבינציה או לספק מענה על שאלות אחרות. 
רכישת דירה על הנייר- עצות וטיפים

ניסיון למנוע אובדן כסף
העברת הכסף ישירות לחשבונו של קבלן ולא אל נאמנות או אל חשבון מלווה מאבדת מן הערבון להחזר הכספי במקרה שהקבלן יפשוט את הרגל או שאינו מהימן. התקשרות עם עורך דין מקרקעין נחוצה עבור כך בהקדם, עוד לפני נקיטת צעדי התשלום. רצוי להעביר סכום רישום מינימלי ולבנות מסלול תשלומים שהוא מדורג לפי התקדמות הבניה או קבלת ההיתרים. 

המצאת פתרון מגורים אלטרנטיבי
מהזמן שבו חותמים על ההסכם לדירה "על הנייר" ועד לכניסה אל הדירה עלול לעבור זמן רב – ובו יש למצוא פיתרון מגורים אלטרנטיבי – לעתים גם לשנים מספר – סכום שיקוזז מסכום החיסכון לכאורה של רכישת הדירה. יש לקחת בחשבון את גודל הדירה שיתאים להתנהלות העתידית עם הכניסה אליה. 

לעגן בחוזה את ההתחייבויות
כבכל עסקה, חשוב מאוד לעגן את ההתקשרויות בין הגורמים השונים בהסכמים שיהיו מקובלים על שני הצדדים והוגנים כלפיהם. לעורך דין מקרקעין ישנו ותק וניסיון שיכול לסייע בידי הקונה כדי לצמצם נזקים גם במקרה שבו יתגלו נזקים בדירה שנרכשה כשרק הייתה בתכנון.


עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם משתלם לקנות כיום דירה על הנייר?
סגור