מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » כללי זהירות לשוכרי דירות
מגזין נדל"ן ומקרקעין

כללי זהירות לשוכרי דירות

יחסי הכוחות שבין שוכר למשכיר מעמידים את השוכר במקום נמוך יותר לכאורה מזה של המשכיר של הנדל"ן. פעמים רבות המשכיר כבר מנוסה בעריכת החוזה ובהתנהלות מול השוכר לרבות החזקתו של עורך דין מקרקעין לצידו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/5/2014
  • |
  • 12:55
  • |
  • 2107 צפיות

חוזה שכירות הוא חרב פיפיות הן לשוכר והן למשכיר אולם באותה מידה הם יכולים להיאחז בחוזה הזה כדי לתבוע את הזכויות ולחסוך עוגמת נפש רבה. במקום שבו שוכרים או משכירים רבים בוחרים להדפיס את חוזה השכירות ממקור אל ידוע באינטרנט מתוך כוונה להשתמש בחוזה שכירות סטנדרטי, עלולה להיות טמונה מלכודת שאינה מתייחסת במדויק לכל הסייגים ולדגשים. אי התייחסות ראויה לחוזה עוד לפני שנחתם עלולה להציב את השוכר בפני תביעה כספית ומשפטית. 

מה עם נכסים מסחריים?
שוכרי נכסים מסחריים כמו חנויות, מגרשים, מחסנים, משרדים ונכסים אחרים באותה המידה מוגנים מפני משכירים או מפני בעלי זכויות בנכס, כדי שלא יערכו סנקציות בגין שימושים לא מקובלים על פי החוזה בנכס. מצד שני – נכסים אלו חייבים להבדק לפני החתימה על החוזה וגם במעמד קבלת המפתח לו, כדי להיות ערים לבעיות נוכחיות וקודמות של הנכס כמו למשל בעיות רטיבות או חשמל.
שכירת דירה-כללים

ניהול פרוטוקול מסירת הנכס
במעמד קבלתה של החזקה בנכס, יש לערוך פרוטוקול מסירה, שבו רושמים את כל הפגמים; את הבלאי, סדקים, רטיבות, נקודות חשמל, צבע או כל נתון אחר רלבנטי שעלול לגרור דרישה לפיצויים כספיים או אחרים. חשוב לתעד את הנכס באמצעות צילומו והכנסת התיעוד המוסכם על הצדדים אל תיק החוזה. חשוב להבהיר במסגרת אותו חוזה מי יהיה האחראי לתיקון כל ליקוי וליקוי שלא נגרם באשמתו של השוכר. הכניסה לנכס תהיה כשהשוכר נקי מכל התחייבות – וכך תהיה גם יציאתו.

לבחון את השכנים
מעבר לבית החלומות עלול להתגשם כחלום בלהות עבור מי שסובל משרירים שגוררים רהיטים או צועקים בלילות ומפריעים את השינה, או שבדרך כל שהיא מחבלים או פוגעים באיכות החיים של הדיירים.  בנכס עסקי השכנים תופסים גם ערך אסטרטגי ולכן חשוב לערוך סקירה קטנה של האזור לפני כן.

להשתמש בבטוחות
רצוי להשתמש בבטוחות, אולם להזכיר בחוזה השכירות שלא ניתן להשתמש בהן אלא תוך מתן הודעה מוקדמת בכתב על מנת להעניק לשוכר הזדמנות לתקן את הנזק. רצוי להפקיד את הבטחונות בידיים ניטרליות כמו למשל במשרדו של עורך דין.


עורכי דין לנדל"ן מסחרי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנדל"ן מסחרי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כללי זהירות לשוכרי דירות
סגור