מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » מתן דירה במתנה – ממה יש להיזהר?
מגזין נדל"ן ומקרקעין

מתן דירה במתנה – ממה יש להיזהר?

דירה שעוברת מיד ליד או הפקדת כספי ההורים בחשבון הילדים למטרות רכישת דירה – עלולה לגרום לטעויות ולמפח נפש. ניתן ללמוד בכמה צעדים איך להמנע מאותן הטעויות שעלולות להוביל לתהליך משפטי יקר.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/7/2014
  • |
  • 13:11
  • |
  • 2122 צפיות

לפי סעיף 49-ג לחוק מיסוי המקרקעין ניתן למצוא את ההגדרה ל"דירת מתנה" ואפשרויות אחרות כמו למשל תשלום צד ג' על הדירה – שנחשבים ל"דירה במתנה". גם בעניין זה, שבו ההורים מעוניינים לסייע בידי הילדים "לסדר"  את חייהם בהשקעה הרואה פני עתיד, ישנן הגדרות חוק נוקשות. למשל, יש לראות קבלה של לפחות 50% ממחיר הדירה במתנה בטווח זמן של עד שלוש שנים שקדמו למועד רכישתה. הגדרה נוספת קובעת שבעלות משותפת על דירה נמכרת לבן זוג יש להביא בחשבון את גילו של המבוגר מביניהם.

אין מס על מתנות- אבל על דירה במתנה כן
במדינת ישראל לא משלמים מס על מתנות, אולם חוק מיסוי מקרקעין מתנה בהעברת דירה בפועל של דירה או חלק ממנה ודורש גם תקופת צינון מאותו גורם שקיבל את הכסף לאורך 3 שנים ממועד רכישת הדירה ואחורה. מכירתה של הדירה על ידי מקבל המתנה לפני שחלפה אותה תקופה עלול לגרור חיוב במס שבח.
תהליך מתן דירה במתנה

"סייג לדירה שנתקבלה במתנה"
סעיף 49-ו לאותו החוק קובע מספר סייגים לפטור ממכירת דירה שנתקבלה ממתנה. סייג ראשון הוא אם לא שימשה למגורי קבע של מקבל הדירה – צריכות לחלוף 4 שנים, ואם הוא קיבל אותה מהוריו צריכות לחלוף 3 שנים. סייג שני הוא אם הדירה כן שימשה למגורי קבע של המקבל שרוצה למכור אותה, עליו להמתין 3 שנים מן הרגע שפך להיות בעליה. אם נותן המתנה הוא ההורה ואיננו נשוי – אמורות לחלוף שנתיים, ואם הינו נשוי או אם הינו הורה יחיד לפי סעיף 1 למשפחות חד הוריות, צריכה לחלוף שנה אחת. 

אם מקבל הדירה הינו קטין
אם מקבל הדירה הינו קטין בזמן שקיבל את הדירה, מנין השנים הכתובות מעלה יחל רק לכשיגיע לגיל 18. במקרה זה, נקבע כי 50% לפחות ממחיר הדירה שנתקבלו במתנה יחשבו למתנה, ואם הבעלות שנמכרת בה משותפת לבני זוג, יש להביא בחשבון את גילו של המבוגר מבין שניהם. 

מאמרים בתחום:

עורכי דין למכירת נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למכירת נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מתן דירה במתנה – ממה יש להיזהר?
סגור