מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חופשות יזומות בחגים, חוקי?
מגזין עבודה

חופשות יזומות בחגים, חוקי?

רבים מן העובדים במדינת ישראל יוצאים לחופשה במהלך החגים – בין אם החופשה יזומה מצד המעסיק או שהעובדים עצמם מצאו לנכון לנצל את ימי החופש בזמן זה. החוק קובע מה מותר ומה אסור הן עבור המעסיק והן עבור העובדים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/11/2013
  • |
  • 18:06
  • |
  • 2410 צפיות

לפי חוק חופשה שנתית משנת 1951, מפורטים ימי החופשה להם העובדים זכאים השכירים, גם במהלך החגים. זאת, בהתאם לסוג העבודה, להיקף המשרה, לותק שנצבר במקום העבודה ועוד, הכול – כדי שהעובד יהיה יכול לנוח כדי צרכו בכל שנת עבודה. החוק מצודד בכך שהחופשה צריכה להיות מתוכננת כדי שהעובדים יקחו חופשה שלא הורסת את סדרי העבודה במפעל, ובכפוף למתן הודעה של 14 ימים מראש אילו מדובר על חופשה שעולה על 14 ימים ברצף. 

מניין ימי חופשה
חוק חופשה שנתית קובע, כי ימים שנחשבים מלכתחילה לימי חג שלא עובדים בהם – בין אם נקבע כך כחוק או בין אם על פי הסכם או נוהג, אלו לא יובאו במניין של ימי חופשה. אילו אדם יצא לחופשה שנתית אולם במהלך ימי חופשתו חלו חגים, ימי החג לא ירדו ממניין ימי החופשה שמגיעים לו. 

דמי החופשה
דמי החופשה ישולמו לעובד עבור ימי חופשה שנטל לפי זכאותו – ובסכום ששווה לשכרו הרגיל. דמי חופשה אלו משולמים לעובד במידה שיצא לחפשה בפועל. המועד לתשלום דמי חופשה אלו ישולמו לעובד במועד שאינו מאוחר מן המועד בו אמור להיות משולם שכרו. אילו העובד יצא לחופשה של שבעה ימים לפחות והוא דורש להקדים את זמן התשלום עבור החופשה, דמי החופשה ישולמו לו עד לשני ימים לפני תחילת החופשה.
עמוד על זכותך לחופש!

סעיף 9 בחוק חופשה שנתית
לפי סעיף 9 בחוק החופשה השנתית נקבע, כי לכל מעסיק ישנה האפשרות לקבוע חופשה מרוכזת בת 7 ימים ואף יותר, ובכך הוא חייב להודיע זאת לעובד בהודעה מוקדמת עד לשבועיים שלפני מועד תחילת החופשה. אילו מדובר על חופשה בת פחות משבוע ימים, לא יחול תנאי זה. המעסיק יהיה רשאי לנכות את ימי החופשה שהצטברו לעובד על חשבון החופשה המרוכזת – המשמעות היא תשלום ימי החופשה בשכר רגיל.

האם לעבוד בערב החג?
ערבי חג אינם נחשבים לימי חופש, אלא אלו הם ימי עבודה מקוצרים. ישנו הבדל בין מקום עבודה בו עובדים 5 ימים בשבוע – שם העובד יעבוד בערב החג עד 8 שעות, ובין מקום עבודה שבו עובדים 6 ימים בשבוע, שם עובדים בערב החג עד 7 שעות. חופשה יזומה בערב החג יזכה את העובד בשכר מלא.


עורכי דין לתביעת תנאי העסקה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתביעת תנאי העסקה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חופשות יזומות בחגים, חוקי?
סגור