מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נדל"ן ומקרקעין » הצעת חוק זכויות השוכר וזכויות המשכיר
מגזין נדל"ן ומקרקעין

הצעת חוק זכויות השוכר וזכויות המשכיר

חוק זכויות שוכר ומשכיר בא לאזן בין זכות השוכר לדיור נאות ובין זכות הקניין שבידי המשכיר, ולשמור על חלופה הוגנת עבור מי שאינו מעוניין או מסוגל לרכוש דירה בבעלותו או להתגורר בדירה שלו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/2/2014
  • |
  • 16:17
  • |
  • 2184 צפיות

שוק השכירות במדינת ישראל הוא גדול באופן יחסי, ואל בתי המשפט מגיעות תביעות רבות בעניין שוכר – משכיר. זאת, על אף ההסכם שעליו נהוג לחתום לפני הכניסה לדירה. מרבית מן ההסכמים נחתמו כלאחר יד בנוסח הסטנדרטי שניתן למצוא ברחבי הרשת, וממעיטים בחשיבות התאמת ההסכם – הוספת והשמטת סעיפים בהתאם כדי לשמור על האינטרסים של שני הצדדים ולטפל בכל מצב עתידי אפשרי. 

הצעת חוק להסדרת שוק השכירות בישראל
הצעת החוק מגדירה מהי דירה נאותה עבור מגורים, וקובעת כי עליה להכיל מים זורמים, נקודות גישה לחשמל ופתחי אוורור. ההצעה מוסיפה כי לשוכרים תהיה זכות לדרוש חוזי שכירות לתקופה של 3 שנים ואילו המשכירים לא יהיו יכולים להעלות את שכר הדירה ביותר מ-2% לשנה. לפי ההצעה ישנה הסדרה למועד עזיבת השוכר את הדירה, מה התנאים אילו הבעלות עוברת לאדם אחר ומהי הפרת החוזה.
הגנה על זכויות השוכר

הגבלת תוספות הנדרשות מן השוכר
לפי הצעת חוק קודמת, יש להגביל את התוספות שמשכיר דורש מן השוכר כמו פיקדון – אשר לא יעלה על סכום של חודש שכירות אחד עבור שנת שכירות, שיק ביטחון או שטר חוב לביטחון – וגם האחרון יוגבל לארבעה חודשי שכירות – ובתנאי להסכמת השוכר לכך בחוזה השכירות. הצעת החוק הזו התקבלה, ובה מוגבלים כיום דמי העלאת סכום השכירות מדי שנה עד ל-5%. אילו ישנן הצדקות להעלאה גבוהה מזו של דמי שכירות כמו למשל כניסת שוכר נוסף לדירה, שיפוץ ושדרוג הדירה או בעקבות דבר מה אחר – החוק יתיר זאת.

ומה אם ישנן השגות בנושא?
במידה שישנן השגות בדבר צידוקים לפעולות או לדרישות של המשכיר או השוכר, רצוי להתייעץ עם עורך דין מקרקעין שבקיא בתחום. אחד המקרים הנפוצים המגיעים אל שולחנות אנשי התביעה הוא עיכוב של דמי השכירות כלפי המשכיר אם האחרון משתהה בתיקון הנכס. 

חוק ייעודי שמסדיר יחסי שוכר – משכיר
כל עוד לא קיים חוק ייעודי שמסדיר את יחסי השכירות ואת הזכויות של כל צד, ישנן פרצות רבות וצורך להתייעץ עם עורך דין כדי להבין מה הם הצעדים האפשריים שניתן לנקוט בנושא כדי להשיג את המטרה. 


עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני שכירות נדל"ן. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הצעת חוק זכויות השוכר וזכויות המשכיר
סגור